NATIVE

BEAUTY SLEEP MITOVI

Zašto uopće spavamo?

Kako bismo imali bolje mentalne sposobnosti, poboljšali krvožilni sustav i imunitet, bili zadovoljniji, socijalno osvješteniji i imali sposobnost boljeg rasuđivanja. Naspavane osobe lakše obavljaju poslovne zadatke i uživaju u slobodnom vremenu bez osjećaja bezvoljnosti i umora. Mogli bismo nabrajati do sutra, a možda je jednostavnije da obuhvatimo sve benefite i zaključimo – Kvalitetan san je važan za baš svaki aspekt našeg života.

Bilo da se bavite znanošću, tehnikom i inženjerstvom , bilo da ste službenik, obrtnik ili poljoprivrednik, neprekinuti san u trajanju od 7 do 9 sati odrasloj je osobi nužan. S druge strane, novorođenčad spava i do 16 sati dnevno. Ta brojka nam ponekad zvuči toliko magično da bismo rado proveli vikend u udobnosti doma, pod dekicom, u krevetu s madracem mekim poput oblaka. No, čak se i super dugi dječji snovi ne mogu usporediti sa snom nekih životinja koje, baš poput čovjeka, mogu spavati i pri tome živopisno sanjati. Jeste li znali da jedna koala može spavati i do 18 sati bez prekida?

Za laki san koale vjerojatno bi se mijenjali svi oni koji se bore s nedostatkom istog. Obveze, rokovi na poslu, dnevni zadaci koje si sami namećete, i najgori od svih, nesanica, samo su neki od razloga zbog kojih se ne možete dobro i kvalitetno naspavati. Naravno, čovjek može proživjeti neko vrijeme bez sna. Prema Guinnessovoj knjizi rekorda čak 11 dana i 24 minute, koliko je američki student Randy Gardner izdržao 1964. godine te zaslužno ušao u povijest. Kada su ga novinari pitali bi li taj odvažan zadatak ponovio, gotovo je kategorički viknuo: “NE!”.

Iako su daleko od Randyjeve rekordne brojke, mnogi pripadnici društva imaju ispodprosječnu brojku sati provedenih u snu. Posebno mladi Europljani i Amerikanci, koji su u vječnoj borbi za promaknućima, edukacijom i žongliranjem između 10-satnog radnog vremena i privatnog života. Nenaspavane radnike ipak je potresao nedavno objavljeni You Tube video u kojem su prezaposleni ljudi uz pomoć tehnologije dobili priliku vidjeti kako bi im koža mogla izgledati za 10 godina, ukoliko nastave dosadašnjim tempom života. Crveni alarm odavno su uključili dermatolozi, nutricionisti pa i psiholozi. Stoga smo prikupili neke dobro poznate mitove o snu te za mišljenje zatražili spomenute stručnjake

1. Dobre kreme i dermatološki tretmani mogu zamijeniti manjak sna

Ovaj mit ste vjerojatno susretali. Skloni su mu brojni samoprozvani influenceri vizažisti ili vaši poznanici koji su imali tetu koja je prve znakove umora rješavala umivanjem lica čajem od kamilice. No, problem je znatno dublji. “Beauty sleep doista nije mit i da bi vaša koža bila obnovljena, 8 sati neprekinutog sna potrebno je za oporavak.

U prva 3 sata sna luči se hormon rasta iz hipofize, a ako se ovaj proces prekine, nastaju prve posljedice starenja. Taj je hormon neophodan kako bi se umanjila dnevna oštećenja na koži lica i tijela. U sljedeća 2 sata sna melatonin je povišen i koža ulazi u fazu regeneracije dok koža i tijelo razvijaju snažan protuupalni obrambeni mehanizam. Zadnja tri sata sna kombinaciju su aktivne REM i pasivne NREM faze. U NREM fazi spušta se razina kortizola i temperatura tijela na najnižu razinu. Mišići se u potpunosti opuste i postanu nepokretni što koži daje najveći oporavak tijekom svih 8 sati sna”, ističe poznata hrvatska dermatologinja.

Kako bi ta posljednja faza sna bila optimalna, javlja se potreba za kvalitetnim krevetom i madracem s udobnom i prozračnom REM pjenom, koja je kombinacija lateksa i memorijske pjene. Zbog mekoće pjene, instantno ćete osjetiti rasterećenje ključnih točaka u tijelu te ćete utonuti baš onoliko koliko trebate, bez osjećaja zarobljenosti u vlastitoj postelji. Uz čašu vode i hidratantnu kremu, dobar madrac je vaš osobni estetski kirurg.

2. Nakupljeni kilogrami povezani su isključivo s nepravilnom prehranom, a ne s nedostatkom sna

Nepravilna prehrana odavno je potvrđena kao uzrok povećane tjelesne težine, no izostaviti važnost sna u procesu održavanja zdravog i vitkog tijela bilo bi doista krivo. Upravo je dobar san važan za uravnotežen život jer jedino na taj način možete balansirati unos i potrošnju energije. Prehrana, tjelesna aktivnost i fizička odmornost preduvjet su za fit tijelo. “Deregulacija apetita snažno je povezana sa snom”, ističe hvaljeni nutricionist, zaslužan za dobar izgled brojnih poznatih i manje poznatih Hrvata.

“Kratak san čovjeku izaziva potrebu za povećanom potrošnjom energije. Hormon apetita grelin i hormon sitosti leptin tada su u potpunom disbalansu pa mozak može krivo registrirati glad. Osoba koja pomisli da je gladna zapravo je kronično umorna, a dodatni problem je noćno prejedanje koje se najčešće događa uslijed krivo percipirane gladi. Zbog premalo sna osim povećane tjelesne mase, moguće je razviti i dijabetes.”, ističe nutricionist koji napominje važnost dinamične izmjene aktivne REM i mirne NREM faze sna. Da biste se naspavali kao na oblaku, od nedavno su na tržištu dostupni Pleme madraci.

Dva modela madraca, Nimbus i Stratus proizvod su domaćeg start upa Pleme. Ono po čemu se izdvajaju od ostalih madraca na tržištu jest da jedini koriste već spomenutu REM pjenu iznimno visoke gustoće i prilagodljivosti. Kako je sam pojam REM pjene kupcima manje poznat, Pleme omogućuje čak 100 dana testiranja madraca napravljenih prema posljednjoj tehnologiji, uz mogućnost besplatnog povrata u cijelosti. No, tko bi se želio odreći svog privatnog oblaka i lijeka protiv starosti i pretilosti?

3. Važno je ostati budan i pribran pri obavljanju posla, umor je mit

Izazovno je rušiti vlastite granice i biti izdržljiv radnik, no testiranje granica izdržljivosti radije ostavite na sportskim terenima, a ne kroz manipulaciju snom.Tjerajući se na iscrpljujući rad, spavajući isprekidano kako biste dovršili željeni projekt ili najsmješnije, ne spavajući noćima da biste pogledali cijelu novu sezonu omiljene serije, ne pogoduje zdravlju vašeg uma.

Da se napokon dobro naspavate mogao bi vas potaknuti podatak kako su pacijenti koji boluju od anksioznosti, depresije, bipolarnog poremećaja i hiperaktivnosti kronično neispavani. Možda ovaj podatak na prvu zvuči malo okrutno prema vašem zdravlju, no koje su glavne poveznice mentalnog stanja i sna? “Studije neuroslika i neurokemije sugeriraju da dobar san pomaže u jačanju mentalne i emocionalne otpornosti, dok kroničan manjak sna razvija negativne misli i emocionalnu ranjivost.

Kroz aktivnu REM i NREM, mirnu fazu sna, svaki spavač prođe određena tjelesna stanja. U mirnoj fazi sna događaju se najintenzivnije fiziološke potrebe i tada se tijelo opušta dok se kod aktivne REM faze tjelesna temperatura vraća i ponašamo se kao da smo budni. U REM fazi sanjanja razvijaju se najjači kognitivni procesi nakon koje ljudi lakše pamte, spremniji su učiti i biti emocionalno otvoreni. Prema istraživanjima, kod težih psihijatrijskih slučajeva pokazao se izostanak REM faze, što vodi k poremećaju spavanja, disbalansu u razini neurotransmitera i razini hormona stresa.

Rezultat je ometajuće razmišljanje i emocionalna regulacija. Osim nesanice, prisutno je i poremećeno disanje, sindrom naglih pokreta te narkolepsija”, ističe sugovornik, psiholog osječke poliklinike . Zato, da biste izbjegli zombijevsko ponašanje i nepredvidljive ispade koje pripisujete umoru, potrebno je prospavati sve faze sna na pravilan način. A da biste uštedjeli novac čestim odlaskom na seanse, razgovore i terapije, investirajte u luksuzan madrac po cijeni standardnog madraca i naspavajte se kao nikad.

Investirajte u više kvalitetnog sna. Omogućit će vam ga svakako madraci Pleme, koji se kvalitetom izdvajaju od ostalih na tržištu. Ako tražite madrac koji će vam pružiti najbolji san ikada, madrac Nimbus vaš je privatni oblak kojeg se nećete željeti odreći. Uz pravilnu prehranu, vježbe disanja i meditaciju, dobar madrac je vaš odlazak u svijet snova u kojem nema više nesanice, lošeg tena, dehidracije kože, povećane tjelesne težine ili jutarnje mrzovolje. Uljepšajte dan i sebi i svojim najdražima i konačno se naspavajte. Uz to, potaknite domaću proizvodnju i uživajte u lijepim snovima na Nimbusu.