logo

Modna industrija je na koljenima, ali se ne predaje. Evo kako se najveće modne kuće svijeta nose s aktualnom krizom

S obzirom da se modna industrija temelji na globalizaciji, kretanje ljudi, stvari i ideja od presudnog je značaja za održavanje današnjeg modnog mikrokozmosa. U protekla dva mjeseca, međutim, svjedočimo tektonskim promjenama jer je svijet postupno ušao u gotovo totalnu karantenu zbog koronavirusa. 

Globalna pandemija ima neviđene učinke na sve, a modna se industrija tu ne razlikuje. Od studenata modnog dizajna kojima su otkazane obrane diplomskih radova, do trgovaca prisiljenih da zatvore svoje trgovine; luksuznih brendova koji su se okrenuli proizvodnji dezinficijensa i zaštitne opreme, tvorničkim radnicima koji moraju obavljati svoj posao u nesigurnim uvjetima. Trenutna situacija utjecala je na sve segmente modne industrije. 

Iako se stvari i dalje mijenjaju i kreću se svakodnevno, kroz sve to svijet je modni svijet ubrzao pružiti što veću pomoć tijekom ove epidemije. Modni divovi su pretvorili  svoje tvornice u proizvodne pogone kako bi stvorili potrebne predmete kao što su zaštitne maskedonirali su ogromne količine novca i pokrenuli niz internetskih inicijativa koje će pomoći da se tijekom izolacije. 

U mnoštvu akcija koje su pokrenute i vijesti koje su usljedile, prilično je teško pratiti sve. Imajući to u vidu, napravili smo pregledni popis detalja koji se događaju u industriji, tko radi što i kako i dalje pomaže u borbi protiv koronavirusa. 

Što moda radi kako bi pomogla? 

Burberry financira istraživanje cjepiva koje se trenutno odvija na Sveučilištu Oxford. Britanska etiketa luksuza također je pretvorila svoju tvornicu u Yorkshireu u pogon za izradu kirurških maski, kao i nekirurških odijela i maski. 

Chanel je najavio svoj plan da započne izradu maski, nakon što im francuska vlada da zeleno svjetlo. Spomenuta francuska marka također je donirala 1,2 milijuna eura za hitne fondove za sustav javnih bolnica u Francuskoj te je zajamčila da će svojim radnicima redovno isplaćivati ​​plaće. 

Banger izbacuje tjedne serije svojih majica Nike x NHS te cijelu dobit donira za osiguravanje obroka za NHS radnike u četiri londonske bolnice. 

Michael Kors, Versace i Jimmy Choo će donirati ukupno 3 milijuna dolara za borbu protiv korona virusa širom svijeta. 

U Ukrajini, stilistica Nadiia Shapoval obratila se modnoj zajednici kako bi pomogla osigurati medicinsku opremu nakon što je medicinska sestra otpuštena zbog odbijanja ulaska u bolničku sobu s pacijentom koji ima koronavirus, a da joj nije pružena potrebna zaštitna odjeća. Sada tim proizvodi 7000 odijela, a dnevno se izrađuje 200-300 odijela za jednokratnu upotrebu. 

Hermès se obvezao da će donirati 20 milijuna eura javnim bolnicama u Parizu. Kuća je također otkrila da će zadržati osnovnu plaću zaposlenika. 

Što se događa sa glavnim modnim događanjima? 

Sezona muške mode, koja bi trebala započeti u lipnju, više se neće odvijati prema rasporedu. London Fashion Week i Paris Fashion Week otkazali su svoje događaje, dok će revije u Milanu održati u rujnu, malo prije sezone ženske odjeće. Pitti Immagine Uomo, koji će se održati u Firenci, također je odgođen do rujna. 

Otkazane su i nadolazeće prezentacije AW20 Haute Couture, kao i Cruise rwevije, koje su sve odgođene na neodređeno. 

Članovi internetske zajednice High Fashion Twitter ugostit će virtualni Met Ball umjesto IRL-a koji je odgođen na neodređeno. 

Modni svijet je stvar uzeo u svoje ruke i pokrenuo divne inicijative 

Brend Alexander McQueen započeo je izazov pod nazivom McQueen Creators.  Svoje sljedbenike poziva da se bave umjetnošću na temelju izbora slika, svaki novi umjetnički izazov najavljen svaki tjedan prenesite svoje umjetničko djelo na društvene medije pomoću hashtaga #McQueenCreators kako biste dobili priliku da bude predstavljena na društvenim platformama kuće. 

Zaklada Sarabande, umjetnička dobrotvorna organizacija koju je osnovao Alexander McQueen, organizirala niz besplatnih predavanja na online. Uz one koji su sudjelovali Molly Goddard, Tim Walker i Samuel Ross iz A-COLD-WALL-a. 

Bottega Veneta pokrenula je virtualnu rezidenciju u kojoj će suradnici i širi talenti slaviti ono što ih inspirira. Inicijativa pod nazivom Residencia Bottega će se odvijati tijekom vikenda s nizom događanja, uključujući glazbene nastupe uživo, kuhanje i filmske večeri. 

Selfridges je stvorio virtualnu galeriju na kojoj se prikazuju komadi brojnih fotografa koji u svom radu istražuju teme kuće. Uz djela Pixy Liao, Ashley Armitage i magazina TOILETPAPER, robna kuća vas potiče da stvarate i umjetnička djela u svom domu kao dio šireg projekta koji potiče kreativnost tijekom socijalnog distanciranja. 

Lacoste je, putem svog Instagrama, pokrenuo #CrocoDraw. Poziv je to svojoj kreativnoj zajednici da pokažu svoje talente crtajući ili ručno izrađujući poznatio motiv krokodila. Podijelite svoje kreacije na mreži s oznakama @Lacoste i #CrocoDraw za priliku za osvajanje nagrade. 

No, što je je sa umjetnicima koji su ostali bez posla? 

GoFundMe stranica postavljena je za pomoć umjetnicima i freelancerima za to vrijeme. Posjetite Fond za umjetnike i slobodnjake kako biste saznali više i donirali. 

 


living 2020

living 2020

living 2020

living 2020

Web stranica koristi kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva. Koristeći naše stranice slažete se s kolačićima.