NATIVE

Glasovitim žutim papirićem koji je promijenio poslovni svijet služimo se svi, no jeste li znali koliko je trnovit put ovo ingeniozno otkriće prošlo prije nego što se pretvorilo u ozbiljan biznis?

Priča o post it-u, onom žutom papiriću koji nas je sve nebrojeno puta svojim nenametljivim načinom podsjećanja izbavio iz ralja života, dobro je poznata stranica u povijesti popularne kulture. Izmišljen je slučajno, nitko nije vjerovao u uspjeh ove invencije te je gotovo ostao zaboravljen na policama ropotarnice historije samo da bi doživio rijetko zabilježenu globalnu popularnost kojoj mogu konkurirati tek najveće svjetske zvijezde.

Skromni se post it tako prometnuo u simbol mogućnosti ideje razvoja i prosperiteta. Upita li se određene ljude, njihova bi oduševljenost ovim izumom išla toliko daleko da bi ju čak usporedili sa znakom same inovacije – ništa manje važne od izuma žarulje. Pa ipak, tek rijetki znaju da mu je sudba zamalo skončala jednako kao otprilike 96 posto svih drugih inovacija – potpunim i apsolutnim neuspjehom.

Više o njegovoj uzbudljivoj povijesti možete pogledati u poučnom videu koji donosimo niže. Ako vam je ipak draže čitati, ne brinite. Uzbudljivu povijest omiljenog žutog podsjetnika donosimo sumirano jer nitko ne bi trebao ostati zakinut za ovu priču i legende koje se uz nju vežu.

Slučajno začeće post it-a

Kao što smo već rekli, post it je nastao slučajno, a sve je krenulo s pričom o ljepilu. Amerikanac Spencer Silver razvija, naime, početkom 60-ih godina prošlog stoljeća ultra jako ljepilo koje se trebalo koristiti u zrakoplovnoj industriji. Malo je znao da će ga jedna greška tijekom eksperimentalnog procesa odvesti u doslovno potpuno drugom smjeru.

Umjesto super jakog ljepila, on je otkrio novu formulu za super slabo ljepilo koje je osjetljivo na pritisak. Neočekivana snaga njegovog slabog ljepila krila se u jedinstvenim karakteristika mikrosfera ljepila koje su bile nevjerojatno jake i otporne lomljenju. To se svojstvo Silverovog ljepila pokazalo iznimno korisnim za višekratnu upotrebu. Ne samo da se nešto što se pomoću njegovog ljepila moglo više puta zalijepiti na neku podlogu, nego nakon skidanja nije ostavljalo nikakve tragove. Danas nam se to možda čini nezamislivim, ali njegova je slučajna inovacija u tom trenutku predstavljala revolucionarni napredak.

Nahoče rođeno pod sretnom zvijezdom

Post it kakvog danas znamo i volimo ne bi ugledao svjetlo dana bez čovjeka imenom Art Fry. On je, naime, Silvera godinama poticao da pronađe svrhu svom neobičnom ljepilu vjerujući u njega čak i kad je Silver sam bio spreman odustati od svog ponovno iskoristivog ljepila. Štoviše, upravo je još jedna sretna koincidencija kumovala post it-ovom sretnom završetku.

Fry je, vidite, u svoje slobodno vrijeme bio pasionirani zborski pjevač u svojoj lokalnoj crkvenoj zajednici koji je redovito imao problema s pronalaskom prave pjesme u pravom trenutku. Improvizirani zbornici, kao što svi dobro znamo, imaju naviku pretvoriti se u kupus papira u kojem se nemoguće snaći. Sve se to promijenilo nakon epskog Eureka! momenta nakon kojeg je Fry došao do ingenioznog prosvjetljenja da na komadić papira ispisanog naslovom pjesme aplicira Silverovo ljepilo. Ne znamo koje je boje taj papirić bio, ali ostalo je povijest.

Ružna istina o očiglednom neuspjehu

Koliko god da je Fryjev slučajni put do svrhovitosti Silverove ideje bio monumentalan, prošla su desetljeća prije nego što je post it ušao u komercijalnu uporabu, nekmoli prije no što je bilo tko na primjeni ove tehnologije krenuo zgrtati profit.

Menadžment kompanije 3M, za koju su radili i Silver i Fry, nije vidio potencijal u post it-u pa se u njegov razvoj nije dalje ni ulagalo. Razdoblje hibernacije korporativnog interesa trajala je godinama. Sve dok se nije promijenila upravljačka struktura u vrhu kompanije koju je Silver uspio uvjeriti da je njegov post it itekako vrijedan ulaganja.

I tako je krenula mukotrpna razvojna faza. Najbolja ideja do koje je došao tim koji je radio na komercijalnoj upotrebi Silverovog ljepila bila je oglasna ploča natopljena Silverovim ljepilom. Problem je bio u tome što je tržišna niša za takve ploče bila izrazito mala pa Silverovo ljepilo u tom obliku nikad ne bi postalo dovoljno profitabilno.

Ekipa se okrenula drugačijem pristupu. Zašto umjesto čitave ploče ljepilo ne aplicirati na sam papir? Još jedan ingeniozni doprinos Arta Fryja. I još nekoliko godina prije nego što je ideja zaživjela dok su znanstvenici tražili dobitnu kombinaciju ljepila i papirića. Jednom kad su došli do pravih omjera, podijelili su post it-e ljudima u kompaniji. Ekipa je poludjela za njima, ali menadžment i dalje nije bio na strani post it-a.

Čelni ljudi 3M-a svoju su odluku promijenili tek 1977. godine kad su odlučili pružiti priliku post it-u. Malu priliku. Lansirali su ga u prodaju u četiri američka gradića. Takozvana, inicijalna test faza. Potrošači, malo je reći, nisu bili oduševljeni. Proizvod je doživio katastrofalni flop. Menadžment je taj slabi interes doživio kao potvrdu za opravdanost svog nepovjerenja u uspjeh post it-a. I tu je priča mogla vrlo lako stati. Opet.

Ultimativni povratak otpisanog papirića

I tu na scenu stupa još jedan dobri duh zaštitnik žutog papirića. Geoff Nicholson, voditelj proizvodnje u 3M-u, jednostavno nije mogao prihvatiti konačni poraz ideje u koju je toliko vjerovao. Bio je uvjeren da se razlog neuspjeha krije u činjenici da ljudi ne razumiju vrijednost ove inovacije pa je godinu dana nakon prvog launcha post it-a na tržište uvjerio menadžment da mu daju zadnju šansu.

Odaslao je besplatne uzorke na nekoliko korporativnih adresa i pratio koliko će se kompanija javiti povratno s novim narudžbama. Na opće iznenađenje svih involviranih, odaziv je bio golem. Više od 90 posto kompanija koje su imale priliku koristiti besplatne uzorke spoznalo je vrijednost post it-a. Narudžbe su se krenule gomilati.

Kao što ste se imali prilike uvjeriti, povijest priče koju danas poistovjećujemo s idejom apsolutnog tržišnog uspjeha bila je itekako grbava i puna mogućnosti za propast. Ljudima je trebalo više od 10 godina da prodaju priču o post it-u. Što je pisac htio reći? Ponekad je sve što je potrebno za uspjeh dobra ideja, ulaganje u razvoj, pravi ljudi i dobar izbor alata za rad.

Malim koracima do velikih uspjeha

Svaka dobra ideja možda počinje na papiru, ali za ozbiljan će vam poslovni uspjeh ipak trebati i ozbiljan poslovni partner. Microsoft Office 365 već godinama na tržištu potvrđuje upravo tu ulogu. A tome je tako s dobrim razlogom. Bogatstvo alata kojim je opremljen poslovnim korisnicima omogućuje da svoje zadatke odrađuju brže, efikasnije i, zašto se lagati, bolje.

U slučaju da radite u sustavima koji su kompleksniji te ujedno uključuju i veće timove, tada je strukturirani pristup još i ključniji faktor uspjeha. Upravo je zato HT osmislio Premium paket za pomoć pri instalaciji Microsoft 365 ili Office 365 usluga namijenjen onima koji žele više.

Proces aktivacije Premium paketa započet će, odlučite li se aktivirati i ovu opciju, evaluacijom postojećeg stanja s ciljem savjetovanja u pogledu migracije, potrebnih preduvjeta i procjenu odgovarajućih licenci ovisno o tipu i opisu posla zaposlenika. U ovom će vam koraku na raspolaganju stajati HT-ovi stručnjaci koji će vas voditi kroz proces.

Zavidna lepeza alata nadohvat ruke

Premium paket uz osnovne usluge poput kreiranja korisničkih podataka, postavljanja domene, postavljanja i jednostavne migracije mailova te instalaciju desktop aplikacija na vaša računala uključuje i niz dodatnih mogućnosti kao što su, između ostaloga, kreiranje i postavljanje grupne mail adrese za primanje općih upita/pritužbi/pohvala, grupne mail adrese za regiju Zagreb ili grupne mail adrese za korisnike koji su u programu vjernosti i slično te Public foldera koji predstavlja zajedničke foldere u mail pretincu kojem ima pristup više korisnika.

Osim toga, HT-ovi će stručnjaci za vas odraditi i postavljanje automatskog backupa usluge kao i instalaciju aplikacija na krajnje uređaje korisnika. Instalacija uključuje instalaciju aplikacija Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access…, ovisno o odabranom paketu Office 365/Microsoft 365 usluge. Dodatnu pogodnost Premium paketa predstavlja i postavljanje te instalaciju dodatnih aplikacija kao što su Teams, Delve, Skype, Yammer, Flow. Kako bi pak stvari tekle glatko, HT-ovi će vas stručnjaci putem Teamsa dodatno educirati o korištenju usluga koje uključuje Premium paket.

Odlučite li se za aktivaciju Microsoft 365 ili Office 365 usluga u narednom vas razdoblju očekuju i dodatne mogućnosti. Aktivacijom spomenutih usluga tako ćete ostvariti pravo na niz korisnih Word dokumenata, PowerPoint prezentacija i Excel koje ćemo poslati na vašu e mail adresu te vam dodatno omogućiti jedinstvenu priliku da do kraja godine ostvarite besplatnu promotivnu kampanju na Tportalu.

Aktivirajte Office 365 i/ili Microsoft 365 kod Hrvatskog Telekoma, a HT i tportal.hr vas časte s promotivnom medijskom kampanjom u vrijednosti od 50.000 kuna!

Želim da me kontaktira Hrvatski Telekom!!

Sve pravne osobe koji nisu korisnici usluga Office 365 i/ili Microsoft 365 kod Hrvatskog Telekoma, a koji se prijave putem ovog kontakt obrasca od 25.09. do 30.10. godine, a potom zaključno do 30.10. aktiviraju jednu od Office 365 i/ili Microsoft 365 usluga u HT-u uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca te uz ugovoreni paket aktiviraju i jedan od paketa podrške (Start ili Premium) ostvaruju pravo na promotivnu kampanju na Tportalu medijske vrijednosti 50.000 kn bruto!

Cijena Office-a 365 uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca već od 65,55 kn mjesečno + PDV, a cijena Start paketa već od 99 kn jednokratno + PDV.

Sve prijavljene sudionike kontaktirat će Hrvatski Telekom te ih informirati o detaljima za aktivaciju Office 365 i/ili Microsoft 365 usluga.

Uvjeti sudjelovanja