NATIVE

Imali smo video poziv s ekipom iz Prave formule. Prisjetili su se svojih poslovnih početaka i otkrili nam tajnu uspješnog poslovanja u kriznim vremenima - ali i na što su posebno ponosni kao tim

Odlučili smo kontaktirati direktoricu Prave formule, Zvjezdanu Dragojević, poduzeća specijaliziranog za upravljanje ljudskim potencijalima koja aktivno pridonosi boljitku organizacija iz različitih branši već više od 20 godina. Zanimalo nas je, kako su se oni kao tim koji se sastoji od profesionalaca u svom području snašli u cijeloj situaciji, ali i koje savjete daju svojim klijentima kada se radi o izvanrednim promjenama.

Vrlo rado ću se prisjetiti početaka Prave formule, u ovo krizno doba, često se prisjećamo prošlih vremena kako bismo iz njih crpili pozitivu.' Priča nam Zvjezdana i nastavlja: 'Bilo je to 2007. Ja sam psihologinja po struci i nikad nisam sanjala da ću raditi u području organizacijske psihologije, niti da ću biti poduzetnica. Međutim, život nam donosi razna iznenađenja, pa sam se tako i ja našla u ovoj ulozi. Prije 14 godina, bila sam na prekretnici. Zaposlena u jednoj našoj korporaciji, trebala sam promjenu, osjećala sam određeno zasićenje'.

Isto mišljenje dijelila je i njezina kolegica iz fakultetskih dana i draga prijateljica Rajka. Nedugo nakon rođena je ideja o Pravoj formuli i skok u poduzetničke vode je uspješno napravljen:

'Naša je vizija tada bila ponuditi uslugu upravljanja ljudskim potencijalima malim poduzećima. Kao što znate, 2009. velika je kriza financijskog tržišta utjecala na nestanak malih i srednjih poduzeća i mi smo tada, zapravo, preživjele svoju prvu krizu. Brzo smo se preorijentirale, na drugo tržište na druge klijente i tako, ne samo preživjele, nego i razvile Pravu formulu u ono što je ona danas.' Prisjeća se naša sugovornica.

Sve je krenulo još ranije, nakon studija psihologije, koji je poslužio kao odlična baza za rad u području upravljanja ljudskim resursima. Tu su naravno bile i dodatne edukacije i certifikati. Ipak, čovjek uči dok je živ. Certifikati su se samo nizali i to iz područja kao što su coaching, upravljanje promjenama i funkcije razvoja ljudskih potencijala. No, koliko god da je edukacija važna, ono što je ipak najznačajnije jest poznavanje organizacije u praksi, što se za današnji posao pokazao kao najvažniji faktor.

Kada je uslijedilo pitanje na što je Zvjezdana najponosnija bez puno razmišljanja odmah je uslijedio odgovor – 'Najviše sam ponosna na naš tim, našu kreativnost, nepobjedivost, sklonost riziku, brzini učenja i prilagodbe koju smo pokazali i u onoj davnoj krizi 2009 i u ovoj korona-krizi. Osim toga, ponosna sam što smo okupili tim kojima je klijent, iskreno i uvijek, na prvom mjestu. Posvećenost kvaliteti i to što zaista volimo svoje klijente – to nas je vodilo i vodit će nas dalje i to je prava formula našeg uspjeha.'

Ako se pitate, Prava formula se sastoji od šest kreativaca koji imaju diplome iz psihologije i ekonomije, svi s iskustvom u rukovođenju timovima, odjelima i poslovnim procesima. A sreća je još veća jer se tim sastoji od mlade mame i bebe koja stvara posebno veselje čiji se rast prati na daljinu preko video poziva. Vjerujemo kako su video pozivi putem Teamsa često zabavni i ispunjeni smijehom. Kao i većina poduzeća, tako se i ovaj mali tim morao prilagoditi novom načinu poslovanja.

Zanimalo nas je kako je izgledala prilagodba. Naravno, Zvjezdana je imala spreman odgovor za nas:

'Kako je najveći dio našeg poslovanja bio edukacijski i to edukacije u učionici, „licem u lice“, tako smo s lock-downom i mi morali prijeći na online edukacije. Drugim riječima, digitalno smo se transformirali preko noći. Prvi cilj nam je bio izraditi online edukacije prema našim standardima kvalitete – nismo željeli biti kao drugi, željeli smo se razlikovati u praktičnosti, primjenjivosti i interaktivnosti. Drugi cilj nam je bio naučiti raditi na svim platformama kojima se služe naši klijenti. Većina koristi MS Teams, i to nam je bila olakotna okolnost, međutim, koriste se i neke druge platforme na kojima smo morali naučiti biti napredni korisnici. I dalje radimo na ta dva cilja – učimo intenzivno što nam sve pruža tehnologija za kvalitetan proces učenja.'

Kada je već bilo govora o MS Teamsu, uslijedilo je i pitanje o nedostatku fizičke komunikacije i kako se ista nadoknađuje.

'Mi smo i prije pandemije koronavirusa željeli biti fleksibilan poslodavac, i stoga smo redovite timske koordinacije i određene sastanke održavali na daljinu, tako da smo kao odgovor na nedostatak fizičke komunikacije samo povećali učestalost timskih sastanaka.' Zvjezdana nam pojašnjava kako je bilo potrebno umjesto jednog sastanka tjedno, sastajati se tri puta tjedno svi zajedno kao tim, ali i u parovima ili trojkama svakodnevno. Kao tim, preferiraju video sastanke zbog osjećaja bliskosti: 'Osim toga koristili smo video komunikaciju, koju nam omogućuje MS Teams, kako bismo se vidjeli i održali povezanost. Imali smo i coffee break ili čaj na daljinu, jer to je najviše nedostajalo, ono neformalno druženje, zajednički smijeh u našoj kuhinjici u uredu.'

Prava formula može se pohvaliti suradnjom s organizacijama među kojima su i lideri domaćeg i inozemnog tržišta: telekomi, banke, informatičke kompanije, medijske kuće, farmaceutske kompanije, proizvodni koncerni i hotelski lanci. Popis je poprilično dug, a većina poduzeća se prvi put pronašla u prisilnom radu od kuće:

Trenutno je najveći izazov upravljanje promjenama, upravljanje učinkom i interna komunikacija. Puno je nepoznanica i neizvjesnosti, vođenje tima je kompleksnije, zahtjeva i razumijevanje načina na koji ljudi reagiraju na krizu, planiranje nekoliko scenarija i čestu, intenzivnu komunikaciju. Organizacije koje su se tek sada, u ovoj krizi, okrenule tehnologiji morat će preboljeti prve dječje bolesti takvog načina rada, a to je gubitak informacija kroz organizaciju i svojevrsnu nekoordiniranost između organizacijskih sektora. Timovi će osjetiti gubitak timskog duha i lojalnosti.'

Njihova osnovna poruka i savjet jest da treba komunicirati više, podržati rukovoditelje, voditelje timova u komunikaciji i educirati ih iz područja timskog rada na daljinu. Osim toga, treba prilagoditi procese upravljanja ljudskim potencijalima – umjesto godišnjeg razgovora o učinku uvesti redovite razgovore sa zaposlenicima (tjedne, mjesečne), a umjesto 360 feedback ocjenjivanja jednom godišnje uvesti kontinuirani feedback onda kada je zaposlenicima potreban i iskoristiv.

A što je s uredskim poslovanjem kakvog poznajemo, pitali smo Zvjezdanu:

'Vjerujem da će biti određeni hibridni oblik. Timovi će birati oblik koji najbolje odgovara svrsi, ciljevima i rezultatima koje trebaju postići. Vjerujem da će npr. planiranje, brainstorming radionice, dijeljenje znanja, team building biti najkvalitetnije kada smo svi zajedno na jednom mjestu, jer mi smo socijalna bića i treba nam ljudska blizina da bismo se povezali i kreirali. Praćenje rada, koordinacije, operativne odluke, prijenos informacija bit će efektivnije na daljinu.'

A kako bi poslovanje bilo što učinkovitije ekipa iz Prave formule je Office 365 prigrlila od početka poslovanja. Aplikacije se osim na računalima koriste i putem mobitela i tableta. Jedina aplikacija koju su kao tim morali početi naprednije koristiti je MS Teams zbog održavanja online edukacija. Učilo se u hodu, isprobavalo se i međusobno su dijelili iskustva, radili pilot edukacije kako bi što više olakšali proces učenja za polaznike. Nakon priznanja o korištenju Office 365 paketa, ipak smo htjeli saznati Zvjezdanin favorit među programima:

'Ovo je teško pitanje, jer ih sve koristim svakodnevno i svaka na svoj način olakšava život, skraćuje vrijeme, podiže kvalitetu mog rada. Najuzbudljivije je pratiti kako se npr. aplikacija MS Teams ubrzano razvila, gotovo svaki tjedan smo otkrivali neku novu mogućnost, i to mi ulijeva povjerenje da netko prati naše potrebe kao korisnika i ubrzano nam pruža ono što nam treba. Iskreno, ne mogu zamisliti poslovanje bez MS Office aplikacija. Od dijeljenja dokumenata, olakšavanja protoka informacija unutar tima i prema klijentima, planiranje aktivnosti i koordinacija do praćenja realizacije projekata i analize uspješnosti poslovanja - sve je tu umreženo i dostupno na svim ekranima.'

Za kraj, otkrila nam je i koja je njihova tajna formula za uspjeh: 'Naša prava formula je fokus na kvalitetu, klijent na prvom mjestu i stalno, stalno, stalno učenje' ☺

Aktivirajte Office 365 i/ili Microsoft 365 kod Hrvatskog Telekoma, a HT i tportal.hr vas časte s promotivnom medijskom kampanjom u vrijednosti od 50.000 kuna!

Želim da me kontaktira Hrvatski Telekom!!

Sve pravne osobe koji nisu korisnici usluga Office 365 i/ili Microsoft 365 kod Hrvatskog Telekoma, a koji se prijave putem ovog kontakt obrasca od 25.09. do 30.10. godine, a potom zaključno do 30.10. aktiviraju jednu od Office 365 i/ili Microsoft 365 usluga u HT-u uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca te uz ugovoreni paket aktiviraju i jedan od paketa podrške (Start ili Premium) ostvaruju pravo na promotivnu kampanju na Tportalu medijske vrijednosti 50.000 kn bruto!

Cijena Office-a 365 uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca već od 65,55 kn mjesečno + PDV, a cijena Start paketa već od 99 kn jednokratno + PDV.

Sve prijavljene sudionike kontaktirat će Hrvatski Telekom te ih informirati o detaljima za aktivaciju Office 365 i/ili Microsoft 365 usluga.

Uvjeti sudjelovanja