Mislite da hranu kupujete 'random'? Začudit ćete se kad čujete koliki utjecaj oznake na hrani vrše na naš izbor!

Ako ste posljednjih godina kupovali hranu, a šanse da ste za to su astronomske, onda ste se zasigurno susreli s brojnim oznakama koje su se unatrag nekoliko godina počele pojavljivati na pakiranju proizvoda za kojima posežete. U pravilu takve oznake uvijek označuju proizvode koji imaju određeni vid benefita.

Ponekad je riječ o zdravstveno uvjetovanim oznakama, kao što je to slučaj s gluten free ili lactose free oznakama. Brojni ljudi, naime, zbog zdravstvenih razloga moraju izbjegavati namirnice koje sadrže gluten ili laktozu, a postotak ljudi koji razvija netoleranciju na namirnice koje sadrže spomenute proteine je u modernom svijetu u stalnom porastu.

Ponekad je riječ o oznakama koje označuju porijeklo namirnice koju kupujete. Recimo, izvorno hrvatsko. Ponekad je pak riječ o oznakama koje obilježavaju proizvode koji su nastali u humanim i okolišno održivim uvjetima – to bi bili bio, eko i organski proizvodi. Ako vam je pak važno etičko pitanje, onda ćete kupovati proizvode koji nose oznaku poput, recimo, cruelty free ili vegan.

A postoje čak i oznake koje su specifične za neko kulturno podneblje, kao što su to primjerice košer ili halal. Ako ste ikad obratili pozornost na, primjerice, pakiranje svojih omiljenih Poli hrenovki, onda je upravo to jedna od oznaka koje ste ondje vidjeli. Takve oznake, naime, pripadnicima određenih vjerskih skupina garantiraju kako je neki određeni proizvod proizveden prema striktnim vjerskim zakonima te da je pogodan za prehranu čak i najortodoksnijih pripadnika te vjerske zajednice.

Kako donosimo odluke o tome što ćemo kupiti

I to su, da se razumijemo, tek neke od brojnih oznaka s kojima se danas svakodnevno susrećemo u kupovini. No, jeste li se ikad zapitali utječu li te oznake na odluke koje donosite kad je u pitanju izbor robe koju kupujete? Brojna istraživanja, naime, upućuju na to da se većina nas prilikom kupnje vodi upravo za oznakama kojima je, poglavito, hrana obilježena. Razlog tome je psihološki, odnosno povjerenje da neka određena oznaka korisniku garantira kako će izabrati zdraviji, održiviji i društveno prihvatljiviji proizvod. Ključ uspjeha ovih oznaka je, dakle, povjerenje.

No, jeste li znali da postoji jedno čitavo područje psihologije koje se bavi time zašto uopće kupujemo hranu koju kupujemo, odnosno time kako hrana koju kupujemo utječe na naše zdravlje. To nije nimalo iznenađujuće s obzirom na svima nam dobro poznatu činjenicu kako određena raspoloženja itekako utječu na ono što nam se jede.

Kako je počela priča s označavanjem hrane

A budući da je svijet u proteklih nekoliko godina postao mnogo osvješteniji po pitanju hrane koju unosimo u sebe, zakonodavci diljem svijeta odlučili su sastav hrane, a u određenim slučajevima čak i okolnosti u kojima je ta hrana nastala, učiniti transparentnim. I tu na scenu stupaju oznake hrane.

Amerikanci su, recimo, još prije 30 godina donijeli zakon koji je sve proizvođače hrane obvezao na to da na pakiranju istaknu čitav niz podataka. Taj se trend uskoro proširio svijetom pa danas imamo doista priliku donijeti informiranu odluku o tome što točno kupujemo. Bilo da se radi o prilično preciznom popisu sastojaka, do podataka o nutritivnoj vrijednosti nekog proizvoda.

Podaci koji su u tom pogledu postali nezaobilazni tiču se, recimo, broja kalorija, udjela masti, zasićenih masti, ugljikohidrata, šećera, bjelančevina te soli. Ukoliko pazite na svoju prehranu i njenu nutritivnu vrijednost, ovo su podaci koji će vam pomoći da određenu namirnicu uklopite u svoj životni stil i prilagodite režim svojim vlastitim potrebama.

Oznaka koja vrijedi više

Premda su sve ove oznake o kojima smo govorili zasigurno vrlo važne te mnogima od nas služe kao pouzdani smjerokazi da donesemo bolje i zdravije odluke kad je u pitanju hrana, nekima od njih potrošači ipak vjeruju više nego drugima. U tu kategoriju zasigurno spada i nagrada (i pripadajuća joj oznaka) 'Odabrale mame'.

Riječ je o projektu, odnosno istraživanju, koji se na našem tržištu pojavio pred koju godinu, a u sklopu kojeg mame redovito ocjenjuju proizvode. Najbolji i najpouzdaniji među njima na kraju godine odnose prestižnu nagradu i čast da nose ovu jedinstvenu oznaku.

Tu su ponajviše kategorije koje redovno kupujemo i koristimo u kućanstvu kao i usluge koje povremeno ili stalno koristimo: prehrambeni artikli, proizvodi za osobnu higijenu i čišćenje domaćinstva, trgovine…

Najbolje hrenovke na tržištu

Oznaka 'Odabrale mame' pokazala se kao izvrstan kompas jer olakšava kupnju i štedi vrijeme, a ujedno je oznaka izvrsnosti i potvrda kvalitete proizvoda i usluga na domaćem tržištu. Jedan od proizvoda koji se našao na najrecentnijoj listi laureata su i Poli hrenovke.

Što, zapravo, nimalo ne iznenađuje s obzirom da je riječ o kvalitetnom proizvodom koji je najprodavaniji u svojoj kategoriji. Poli hrenovke pripravljene su od kvalitetnog pilećeg mesa što ih čini nutritivno poželjnim proizvodom koji su naše mame prepoznale kao najbolje hrenovke na tržištu. A vrijedi li bilo koja preporuka više od one koju su vam dale tisuće majki?

Evo vam malo inspiracije za novo i drugačije iskustvo svima nam dobro poznatog okusa!