IKEA glasno i jasno podržava pravo na raznolikost " /> »  IKEA glasno i jasno podržava pravo na raznolikost 
NATIVE

 IKEA glasno i jasno podržava pravo na raznolikost 


Ovaj smo tjedan obilježili Međunarodni dan borbe protiv homofobije, bifobije i transfobije (IDAHOT). Riječ je o danu kada slavimo ravnopravnost i ponosimo se različitostima koje nas obogaćuju, gradimo svijet ispunjen podrškom, poštovanjem i prihvaćanjem, potičemo otvoreni dijalog bez osuđivanja, te ustajemo protiv nasilja i diskriminacije s kojima se i danas nerijetko suočavaju LGBT+ osobe. Unatoč napretku koji je na polju ljudskih prava postignut od 2004. godine od kada je ovaj dan postao dio međunarodnog kalendara do danas, pred društvom je još dug i trnovit put, a borba će biti dovršena tek kada će se različitosti slaviti, a ne sputavati.

Svjesni svog nepobitnog utjecaja na društvo, odgovornost da grade zdraviji, ravnopravniji i slobodniji svijet na sebe su preuzele i brojne korporacije, obilježavajući Mjesec ponosa različitim akcijama i kampanjama. Među njima se posebno ističe švedski proizvođač namještaja IKEA. Kako bismo saznali sve o naporima koje IKEA u Hrvatskoj ulaže u osvještavanje publike, inkluziju LGBT+ osoba, te izgradnju jednog boljeg i pravednijeg društva, razgovarali smo s direktorom tržišta IKEA Hrvatska Nikolaosom Migkianisom.

“Povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije, bifobije i transfobije, IKEA Hrvatska želi još više istaknuti svoju predanost u stvaranju pravednijeg svijeta u kojem se sve osobe, neovisno o svojoj seksualnoj orijentaciji ili rodnom identitetu, osjećaju cijenjeno i prihvaćeno zbog toga što jesu. Zato smo ove godine u Hrvatskoj pokrenuli kampanju ‘Ljubav je uvijek dobrodošla’ čiji je glavni cilj potaknuti još veće savezništvo prema osobama u LGBT+ zajednici”, objasnio je Migkianis te dodao: “U sklopu kampanje potičemo sugrađane da svoje domove učine uključivim mjestima, odnosno mjestima dobrodošlice koja su otvorena svima. Vjerujemo, naime, da je dom više od četiriju zidova i krova nad glavom – on je mjesto gdje se svi trebamo osjećati sigurno, cijenjeno i dobrodošlo. U tom smislu, uz podršku programa Stonewall’s Diversity Champions Programme, pripremili smo i niz jednostavnih prijedloga koje ljudi mogu poduzeti u svojim domovima, ali i radnim mjestima i zajednicama kako bi postali još bolji saveznici LGBT+ osoba i cijele LGBT+ zajednice”. 

Njihove kampanje izazivaju veliku pažnju publike

S obzirom na to da još uvijek živimo u poprilično konzervativnom društvu, IKEA kampanje koje se zalažu za prava LGBT+ osoba već dvije godine izazivaju veliku pažnju publike i potiču gorljivu raspravu. “Reakcije publike su brojne, osobito na našim društvenim mrežama, gdje smo potaknuli raspravu. Vrijedno je spomenuti kako niti jedna naša tema ne zadobiva toliku pažnju koliko ona koju objavljujemo povodom IDAHOT-a, što jasno pokazuje da je ova tema bitna i našim kupcima, ali i društvu u cjelini”, objašnjava Migkianis te dodaje: “Ono što nas dodatno ohrabruje je činjenica da zajednica prepoznaje naše napore, što dokazuje i nagrada koju smo osvojili prošle godine za najboljeg poslodavca u promicanju LGBT+ prava u radnom okruženju u Hrvatskoj.”

Prava LGBT+ osoba nisu tema za jedan dan u godini

Ono što tvrtku IKEA čini drugačijom od mnogih drugih brendova jest i to što se LGBT+ pravima bave čitave godine, a raznolikost i uključivost ugrađene su u sve njezine poslovne prakse. “Svi naši zaposlenici prolaze treninge i edukacije o raznolikosti i uključivosti koji uključuju i modul o LGBT+ pravima, a koji su dostupni tijekom cijele godine. Uz to što nastojimo biti glasni povodom IDAHOT-a, obilježili smo i Međunarodni dan outanja kako bismo skrenuli posebnu pažnju na izazove s kojima se suočavaju LGBT+ osobe u svojim okruženjima i obiteljima tijekom outanja”, govori Migkianis te nastavlja: “Naš interni LGBT+ Plan uključivosti je vrlo sistematičan pa tako, primjerice, naša politika o mobilnosti za zaposlenike koji mijenjaju funkcije i pozicije unutar tvrtke IKEA globalno, sadrži i informacije o stanju LGBT+ prava u pojedinoj zemlji.”

Provode istraživanja o uključenosti zaposlenika

“U tvrtki IKEA raznolikost i uključivost ranjivih skupina ljudi je tema koja je visoko na listi naših prioriteta već dugi niz godina. Na razini cijele Ingka grupe imamo razvijen sistematičan i cjelovit Plan uključivosti LGBT+ osoba, koji nam služi kao smjernica i inspiracija kako bismo, prije svega, stvorili uključiva radna mjesta i zalagali se za uključivo društvo”, objašnjava Migkianis navodeći kako u tvrtki imaju nultu toleranciju prema bilo kojem obliku diskriminacije, te da bilo kakve primjedbe, uvredljivi jezik, uznemiravanje ili uvrede na temelju nečije seksualne orijentacije ili rodnog identiteta nisu dozvoljene, a u slučaju da se neki oblik uznemiravanja ili diskriminacije i dogodi, IKEA ima otvorenu liniju povjerenja. Također, kako bi u tvrtki izmjerili koliko se zaposlenici osjećaju uključivo na radnom mjestu, provode i interna istraživanja, takozvani Indeks uključenosti, čije rezultate koriste kako bi ih uputili na  područja koja trebaju poboljšanje. “Vjerujemo u ljude, zalažemo se za jednake prilike i podržavamo ljudska prava, što jasno i kontinuirano nastojimo komunicirati i svojim zaposlenicima tijekom cijele godine. Dio te komunikacije je i naša kampanja povodom IDAHOT-a, koji već godinama slavimo sa zaposlenicima. Uobičajeno ga obilježavamo tortom i materijalima poput bedževa i naljepnica, kako bismo na simboličan način zaposlenicima pokazali za što se zalažemo”, govori Migkianis. 

Važna je suradnja sa zajednicom

Veliku ulogu u promicanju prava LGBT+ osoba u tvrtki IKEA vide u suradnji sa zajednicom, te u doprinosu njezinom razvoju. “U sklopu IDAHOT-a doniramo organizacijama koje se bave pitanjima podrške i razvoja LGBT+ zajednice. Prošle smo godine ostvarili suradnju s LGBT Centrom Split, dok ćemo ove godine sredstva donirati udruzi Zagreb Pride, ujedno najpoznatijoj po organizaciji Povorke ponosa u Zagrebu”, navodi Migkianis  te nastavlja: “Povodom Međunarodnog dana outanja, IKEA je u Hrvatskoj pokrenula kampanju OQUEER 2021. godine kako bi skrenula posebnu pažnju na probleme s kojima se u svojim obiteljima i okolini susreću LGBT+ osobe tijekom outanja, odnosno otkrivanja vlastite seksualne orijentacije.” 

Istraživanje koje je IKEA provela pokazalo je kako se svega trećina mladih pripadnika ove zajednice u Zagrebu osjeća potpuno prihvaćeno kod kuće nakon outanja. “Zato je IKEA posjetiteljima ponudila okvir za fotografije sa simboličnom porukom – OQUEER kako bi, postavljanjem obiteljske fotografije u okvir za fotografije OQUEER, roditelji poslali poruku svojoj djeci da će im biti uvijek podrška, bez obzira koga vole. Kupnjom OQUEER-a naši su kupci mogli podržati rad psihološkog savjetovališta Udruge Iskorak koje pruža pomoć i roditeljima LGBT+ osoba”, podsjeća Migkianis. 

Tvrtke imaju veliku ulogu u rješavanju neravnopravnosti

“Mi vjerujemo da tvrtke imaju veliku važnost u smanjenju, to jest rješavanju neravnopravnosti na radnome mjestu promjenom internih pravila jer to onda ima velik utjecaj ne samo na naše zaposlenike, već i na društvo u cjelini. Istovremeno, to je i naša obveza, ali mi u tvrtki IKEA to više vidimo kao priliku i povlasticu da mijenjamo svijet nabolje. Iz tog razloga pokrećemo različite inicijative koje prvenstveno doprinose unapređenju naših radnih okruženja, a onda i zajednice. Vjerujemo da upravo tvrtke svojim primjerom trebaju pokazati promjenu kakvu želimo vidjeti u društvu”, zaključuje.