NATIVE

Oni su uspješni, poduzetni i ambiciozni


Otkrivamo odluku koja im je promijenila živote

„Moja je priča ponešto specifična“, započinje Maja Krištafor. Maja se naime nakon netom završene srednje škole vidjela u znanosti. Upisala je studij iz područja biotehničkih znanosti, ali je vrlo brzo shvatila da to ipak neće biti njen životni poziv. Pa ipak, odlučna kakva jest, ostala je do kraja preddiplomskog. „Išlo mi je zaista dobro, a bavila sam se i raznoraznim izvannastavnim aktivnostima kojima sam si htjela dočarati što onda za mene jest, kad već nije karijera u znanosti“, kaže.

Tako je sasvim slučajno postala radijska voditeljica i novinarka na studentskom radiju Sova. „I tu mi se upalila lampica – sebe sam uz studij paralelno počela graditi u smjeru medija, PR-a i društvenih mreža te zaključila da to želim studirati. U proljeće 2018. godine na Bernaysu se otvorio natječaj za školarinu i to sam shvatila kao svoj poziv. O Bernaysu sam tada čula samo sjajne priče: od super profesora do znanja koje se nudi i prakse u raznim poduzećima. Sebi sam tada rekla da je to moja prilika. Dobila sam školarinu, a ostalo je povijest“, objašnjava nam.

Profesori su najveća prednost studija

Maja na Bernaysu trenutačno završava prvu godinu diplomskog studija, a ne fali joj riječi pohvale za novi studij. Najviše joj se, kaže, sviđa neposredan pristup profesorima. „Na Bernaysu je moguć rad s profesorima jedan na jedan, ulaženje u dubinu određene teme koja nas zanima, diskusiju. Na državnim fakultetima mislim da se to ne stigne u tolikoj mjeri zbog velikog broja studenata i malo vremena koje profesori imaju da im se posvete izvan kurikuluma“, prisjeća se uspoređujući svoje prethodno iskustvo studiranja. „Ono što Bernaysu daje još više na vrijednosti mogućnost je stvaranja iskustva u realnom sektoru za vrijeme studiranja, tako da studenti izlaze na tržište rada s iskustvom, a ne samo s diplomom, što je često slučaj nakon završetka državnih fakulteta“, ističe Maja.

Na Bernaysu postoje dvije studijske vertikale – komunikacije i turizam. Na preddiplomskoj se razini studija tako može studirati Komunikacijski menadžment ili Menadžment i marketing turističke destinacije dok studenti na diplomskom studiju imaju opciju studiranja Upravljanja odnosima s javnošću ili Upravljanja doživljajem u turizmu.

Drugačije iskustvo studiranja

I dok se Maja odlučila za komunikacije, njen kolega Daniel Stipanović upisao je turizam. Za Bernays se, kaže nam, odlučio zbog potrebe da se dodatno obrazuje, a u trenutku upisa radio je kao voditelj prodaje. „Gledajući program na Bernaysu, nekako mi se učinio kompatibilnim s mojom željom za napretkom u poslovnom smislu“, kaže Daniel.

„Programi su prilagođeni smjerovima. I premda mi stariji možda dolazimo na studij sa životnim iskustvom, i dalje ovdje stječemo znanja i vještine koje su nam dosad bili nepoznate“, otkriva nam.

I njega, kao i Maju, na Bernaysu najviše oduševljava otvorenost i zainteresiranost profesora za studente i time da nerijetko prilagođavaju predavanja pitanjima studenata s kojima se taj čas susreću. „Oduševljava me mogućnost aktivnog sudjelovanja na nastavi. Ponekad predavanja krenu u raznim smjerovima, s obzirom na uključenost studenata“, kaže nam. „Profesori su uvijek spremni pomoći na dodatnim konzultacijama ako je to potrebno, što na studiju, na kojem sam prije studirao, nikad nisam doživio“, otvoreno će.

„Na Bernaysu je student u fokusu te u bilo kojem trenutku, bez ustručavanja, možeš poslati mail profesorici ili profesoru i zatražiti dodatan rad, pojašnjenje, konzultacije, informaciju… I biti siguran da će ti netko vrlo brzo na njega i odgovoriti, što s vremenom počinješ sve više cijeniti“, nadovezuje se ponovno Maja.

Studenti na tržište rada ulaze spremni

A naši su sugovornici suglasni i u tome da je ključna komparativna prednost Bernaysa to što se studente od početka studija, neovisno o smjeru koji su upisali, potiče na stjecanja praktičnih iskustava u izabranoj profesiji. „Budući da se praksa i rad u realnom sektoru jako cijene, profesori za to imaju razumijevanja te potiču studente da se razvijaju u pravcima u kojima se pronalaze“, kaže nam Maja.

Ona je recimo nakon potresa u Petrinji otišla na teren te je kao reporterka gotovo svakodnevno tjednima izvještavala javnost o aktualnoj situaciji. „To je tada bio moj jedini fokus i ni vremenski ni emocionalno nisam se mogla usredotočiti ni na što drugo. Profesori su tada za to imali velikog razumijevanja te su mi neki od njih poslali mail podrške, što mi je tada dalo snagu da nastavim dalje i budem još bolja u svom poslu na terenu“, prisjeća se ona.

Izazov koji se na Bernaysu premošćuje s lakoćom

Mnogi od nas, koji su uz studij bili primorani samostalno se financirati, sjetit će se koliki je nam izazov ta životna okolnost nerijetko predstavljala. Većini nas bilo je gotovo nemoguće pomiriti svoje studijske obaveze s onim poslovnima, što je mnogo češće nego što bismo to voljeli priznati rezultiralo određenim zastojima u redovitosti studiranja.

Na Bernaysu, jednoglasno će naši sugovornici, tome nije tako. Ondje se osluškuje studente te se aktivno radi na tome da se studij maksimalno prilagodi njihovim potrebama. Iako dobra organizacija, priznaju, i dalje ostaje ključna. „Može se uspješno studirati i uz full time posao i druge obveze ako se dobro posložiš“, kroz smijeh će Maja. „Naravno, puno olakšava to što se predavanja na diplomskom studiju na Bernaysu odvijaju popodne, što mi omogućuje da svoje poslovne obveze podmirim u toku dana, a onda se popodne i predvečer posvetim onim akademskim“, otvoreno će Maja – kako sama kaže, žena od sto interesa koja često pokreće nove projekte i istražuje svoje afinitete u područjima koja su joj zanimljiva i oko kojih gradi svoju karijeru.

„Trenutno na svom primarnom poslu radim kao terenska novinarka u velikoj medijskoj kući, kao freelancerica pomažem malim biznisima u kreiranju digitalnih strategija za njihove brendove, držim radionice i konzultacije o važnosti LinkedIna te optimizaciji profila i gradnji osobnog brenda. Aktivistkinja sam u nastajanju te iza sebe imam sezonu podcasta ‘Srijedama s Majom K.’, a od svega se opuštam čitanjem knjiga“, prepričava nam svoj gust raspored.

Kad je pitamo što planira nakon studija, nimalo ne oklijeva s odgovorom. Vidi se u privatnom biznisu u kojem će se baviti idejama što ju pogone. I upravo je to razlog zbog kojeg bi Bernays preporučila prvenstveno ljudima koji već tijekom studija, baš poput nje ili Daniela, žele graditi svoje karijere. „Zahtjevi tržišta diktiraju to da više nije dovoljna samo diploma, već je potrebno i iskustvo. A Bernays nudi baš to, uz sjajnu ekipu i profesore“, zaključuje Maja.

Druga strana medalje

Najbolje će to znati naša iduća sugovornica Blanka Tomašić – alumna prve Bernaysove generacije studija komunikacija koja danas vodi uspješnu PR agenciju Mediahint. „PR kao struka jedna je od onih u kojoj moraš učiti cijelo vrijeme. Nema stajanja. Na Bernaysu će studenti dobiti dobar temelj za to i moj savjet im može biti jedino taj da iskoriste sve mogućnosti koje daje Bernays“, ističe Blanka, dodajući da se tijekom studija i sama obilato služila ponuđenim mogućnostima ne bi li stekla potrebna znanja i vještine da se osamostali.

„Doista sam iskoristila maksimum u svojoj generaciji“, kaže nam. „Prošla sam praksu u tri agencije i jednoj, prilično poznatoj, u kojoj sam ostala čak nekoliko mjeseci duže nego što je bilo određeno. Bilo je to zanimljivo i poučno iskustvo. Sve u svemu, to mi je bila prednost da se profiliram u ono što sam danas. Sva iskustva bila su sjajna, praksu sam radila na pravim projektima s pravim klijentima. Vjerujem da je tome pomogao moj entuzijazam, kao i entuzijazam studenata koji su u onih 88 posto zaposlenih u tri mjeseca netom nakon završetka studija“, otkriva nam Blanka.

Nakon što je stekla diplomu otvorila je boutique agenciju za odnose s javnošću, a koja je ubrzo postala partnerska institucija njezine alme mater – na što je, kako nam kaže, osobito ponosna. „Danas je i sama agencija Mediahint Bernaysov partner. To mi je posebno drago. Iznimno me veseli ova suradnja i vjerujem da studenti Bernaysa u agenciji Mediahint mogu naći priliku za osobni i poslovni razvoj, a možda čak i stalno zaposlenje“, otkriva nam vlasnica Mediahinta.

A koliko ima povjerenje u instituciju u kojoj je studirala, dokazuje i činjenica da u svojoj agenciji najčešće zapošljava upravo svoje studijske kolege. „Sami kadrovi koje biram za Mediahint dolaze iz mojih tadašnjih studentskih klupa. Tako da su ljudi koji danas čine agenciju Mediahint dobrim dijelom moji tadašnji kolege. Osjećaj je sjajan, ponekad se osjećamo kao da smo na faksu i rješavamo neki seminar, a zapravo radimo na pitchu sa stvarnim budžetom. I onda ga dobijemo. Neprocjenjivo“, govori nam naša sugovornica iz Mediahinta.

Zahtjevi tržišta su veliki, ali na Bernaysu imaju rješenje

Što sve danas kvalitetan PR-ovac mora znati, najbolje ćete vidjeti na primjeru opsega rada u agenciji Mediahint. „Fokusirani smo na stvaranje sadržaja koji je značajan za poslovne ciljeve klijenata, a ne samo na ispunjavanje forme. Od smart pristupa odnosima s javnošću, inspirirani smo analitikom i vođeni rezultatima, a trenutni projekti na kojima Mediahint radi vezani su uz digitalizaciju, ekologiju, turizam, kulturu, modu, projekte EU-a i gospodarstvo“, nabraja vlasnica agencije.

„Internetski marketing“, nastavlja, „izbrisao je granice između odnosa s javnošću kao zasluženog medija i oglašavanja kao plaćenog medija. Danas internetski marketing uključuje medije koji su pod našom kontrolom, ali i dijeljeni sadržaj i zaslužene medije, jednako kao i plaćena pokroviteljstva i oglašavanje. Naš je posao stoga ispričati priču koristeći platforme i forme u skladu s današnjim vremenom. Na kraju, žalimo jedino za pričama koje nikad nisu ispričane“, otkriva nam.

Pristup odnosima s javnošću agencija, ističe naša sugovornica, danas je integriran i okrenut 360 stupnjeva. Agencija danas ima ulogu strateškog savjetodavca i zadatak poznavati svako tržište zasebno u detalj. „To je velik izazov – biti poznavatelj tržišta od igle do lokomotive. Uvid u podatke nikad nije bio lakši, ali ni teži – odjednom. Poruku je moguće poslati na velik broj platformi i u velikom broju formi uz sjajnu optimizaciju. PR-ovac stoga mora vrlo zrelo moći donositi odluke i znati istaći prioritet u javnom interesu“, naglašava Blanka.

Shodno tome, duljina liste vještina kojima mora ovladati uspješan PR-ovac nimalo ne čudi, a pisanje je, kaže, pri samom vrhu prioriteta. „Vještina pisanja potrebna je za stvaranje uvjerljivih objava na društvenim mrežama, vijesti, blogova, govora, pitcheva ili bilo kojeg drugog PR dokumenta. Osim toga, danas je u struci must have kompetencija poznavati engleski jezik. U kojoj god agenciji ili poslu radili, sva terminologija je multijezična. Mora se poznavati“, odlučno će.

Na kraju dana najvažniji je ipak, čini se, multitasking. „Ako niste sposobni raditi više stvari odjednom – PR nije posao za vas. Takve talente agencije će zapošljavati jer o ljudima ovisi struka odnosa s javnošću. Kadrovi će se jako filtrirati, a tražimo osobe koje se mogu adaptirati na konstantno mijenjanje mindseta“, otvoreno će vlasnica agencije čiji je odnedavno najveći projekt majčinstvo.

„Moj najveći izazov je doći s djetetom od osam mjeseci na posao ili sastanak. Trebate vidjeti te izraze lica klijenata. No kako god, Mediahint potiče rodnu ravnopravnost, djecu i ljubimce na poslu, a petak je dan za home office. U ovim izazovnim vremenima ležernost svima odgovara, a biti ležeran i otvoren za promjenu danas je neminovno“, savjetuje. „Sva sreća da mi se sin dobro snalazi u PR vodama i dosta dobro surađujemo na sastancima. On spava dok ja vodim sastanak. Već vidim dobru predispoziciju za razvoj karijere“, nastavlja.

Tko zna, možda se Blankina predviđanja oko budućnosti njezina djeteta i obistine. Jabuke rijetko padaju daleko od stabla, kako su govorili još naši stari. A bude li tome tako, onda bi mu, kao i svakom drugom oštroumniku, preporučila Bernays – uz jednu važnu napomenu… „Tri su stvari koje savjetujem studentima: praksa, praksa i praksa. Što više koriste studijske mogućnosti, to će postati kompetentniji na tržištu rada. Studenti koji budu radili i iskorištavali sve koristi, prosperirat će na studiju, ali i nakon njega. Hint! Mediahint će uskoro otvarati nove pozicije“, sugestivno zaključuje naša sugovornica.