NATIVE

Povijest ne pamti godinu poput ove, a većina se naših mama i baka sjeća s nemalom nostalgijom zbog ovog otkrića!


U povijesti 20. stoljeća rijetko je koja godina bila dinamična poput 1968. Bila je to godina velikih studentskih revolucija koje su do temelja prodrmale političke sustave. No, isto tako, ovu su godinu obilježili i početak revolucije – Ljeto ljubavi, početak silovite borbe za ženska i druga ljudska prava, ali i korjenite promjene u svijetu umjetnosti.

Početak novoga vala i rekordne Igre

Kad govorimo o filmu, te je godine svjetlo dana ugledao kultni Let iznad kukavičjeg gnijezda, ali i ništa manje glasoviti film Goli u sedlu – naslovi koje se smatra pokretačkim silama novoga vala u filmu. A ni glazbenici nisu ostali nijemi na duh promjene koji je zapalio svijet pa svoje službene početke u glazbenoj industriji te godine započinju velikani angažirane glazbe poput Boba Dylana, Joan Baez, grupe The Who i Doorsa.

Meksiko je 1968. godine bio domaćinom Ljetnih Olimpijskih igara, Olimpijade koja je u povijest ušla kao manifestacija koja se odvila na najvišoj nadmorskoj razini, a stručnjaci se slažu da se činjenici što su se Igre odigrale u visinskom području s rijetkim kisikom može pripisati i najveći broj svjetskih rekorda postignut u tijeku jednih Igara – njih čak 34.

Vjenčanja koja su ušla u povijest

Bila je to, uostalom i vrlo znakovita godina kad su u pitanju tradicije i kraljevski dvori. Te su se godine, naime, u Oslu vjenčali prijestolonasljednik Harald od Norveške i Sonja Haraldsen, a tadašnji je prijestolonasljednik zaprijetio abdikacijom ne bi li na taj način državni aparat natjerao da prihvati njegov brak s običnom građankom.

Osim toga, te se godine odigralo još jedno vjenčanje kraljevskih razmjera – Jackie Kennedy, udovica ubijenog američkog predsjednika, udala se 1968. za grčkog bogataša Aristotelesa Onassisa što je bio jedan od većih skandala koji su te godine punili stranice žute štampe.

Početak nove ere

Revolucionarni duh nije, naravno, zaobišao niti Jugoslaviju. Studentske su demonstracije najprije počele u Beogradu, ali su se uskoro prelile i na područje čitave zemlje. Zanimljivo, čak je i Tito, barem plakativno, podržao nezadovoljstvo studenata koji su svojim prosvjedima prvi put u povijesti nagovijestili masovnu želju za promjenom režima. Pa ipak, vjerojatno jedna od najvećih stvari koje su se na našim prostorima odvile te revolucionarne ’68., a da su još uvijek itekako žive ne samo u našim sjećanjima, već i u našoj svakodnevici odnosi se na rođenje Hrvatima najdražeg praška za pranje rublja – Faks.

Faks helizim se  proizvodi po originalnoj zaštićenoj recepturi, koja se stalno unaprjeđuje kako se mijenjaju životne navike i stilovi. Nastao je u laboratorijima Saponije kao rezultat  znanja i inovativnosti te praćenja znanstvenih dostignuća s područja deterdženata.

Možete li zamisliti da je Faks na tržište izašao u kartonskoj kutijici koja je sadržavala svega 200 grama deterdženta? Bilo je to, naime, vrijeme kad su tek rijetka kućanstva posjedovala perilice za pranje rublja, a suvremeni deterdženti kao što je to bio Faks većini su ljudi bili potpuna nepoznanica.

 

Pionirska marketinška kampanja

Upravo je to razlog što je Saponia pokrenula prvu cjelovitu marketinšku kampanju na ovim prostorima. Saponijin marketinški tim najavio je izlazak novog proizvoda  intrigantnom uvodnom  kampanjom  „Gdje je profesor Faks?“, a kasnije je profesor Faks kroz seriju oglasa osmišljenih kao tečaj profesora Faksa o pravilnom pranju rublja domaćice upoznavao Faks helizimom. U edukativnim knjižicama koje su pratile ovu kampanju mogli su se, tako, pronaći sadržaji s mnoštvom korisnih informacija o pranju rublja, načinu korištenja  deterdženata, postupanju s perilicama za rublje, što je iz današnje perspektive gotovo nezamislivo!

Nakon što je sve veći broj građana svoje kuće opremio perilicama za pranje rublja, javila se i potreba za novim i većim pakovanjem Faksa. Kutijice jednostavnog, ali uočljivog dizajna u kombinaciji svijetloplavog logotipa i crvenih elemenata, zamjenjuje pakovanje od 3 kilograma deterdženta u platnenim vrećicama.

Možda ih se još uvijek sjećate, bio je to, naime, jedan od kultnih dizajnerskih trenutaka u našoj novijoj povijesti, a koliko je postao integralnim dijelom svakodnevnog života dokazuju i brojni primjeri nevjerojatno kreativnih domaćica koje su te vrećice koristile za razne namjene – kao kuhinjske krpe, pregače te čak i kao materijal za izradu odjevnih predmeta.

 

Brend koji volimo s razlogom

Faks helizim je bez ikakve dvojbe brend koji je na ovim prostorima nevjerojatno omiljen – i to s dobrim razlogom. Faks helizim, naime, od samih početaka pomaže generacijama domaćica u njihovoj brizi u osiguravanju čistoće i njege rublja, a tradicija korištenja se prenosi s koljena na koljeno.  A prilično smo sigurni da je kroz godine ova tradicija zapala i pokojeg sina.