NATIVE

Tea je fitness influencerica koju obožava vojska vježbača


Brinuti o zdravlju danas nije luksuz nego potreba, mens sana in corpore sano. Nakon što smo godinama vodili brigu o izgledu tijela, suzbijanju masnoća i izgradnji mišića, zadnjih par godina od iznimne je važnosti postala i briga o mentalnom zdravlju. Kao što idete u teretanu kako biste zadržali dobar fizički izgled, mentalno zdravlje također morate „trenirati“. Od razgovora i terapije sa stručnjakom preko spa tretmana, terapijskog jahanja, rekreativnog hodanja u prirodi… Opcije su brojne, a na vama je da odlučite koja vam najviše odgovara. U procesu tog otkrivanja jako je bitno osluškivati sebe, svoje tijelo i um i pridavati mu veliku važnost.

Društvene mreže donijele su cijelu vojsku mladih ljudi koji svojim životnim stilom potvrđuju koliko je bitan sklad uma i tijela. Fitness influencerica Tea Kravarščan je upravo to – djevojka koja na svojim društvenim mrežama ne prodaje maglu, ističe koliko je važno uskladiti mentalno i fizičko zdravlje i da je u redu imati cheat obroke ponekad. Svi smo samo ljudi, no uz velike životne odluke moramo naći vremena za one male, dnevne zadatke koji nam pomažu doći do većeg cilja. Tea je uspješna mlada žena, vlasnica dva brenda, linije planera Habit Power te Beachwear linije Tramonto the Label koja od nedavno osim kupaćih kostima uključuje i bucket šeširiće, marame i topove. A kad smo kod ljeta, Tea malo mijenja režim vježbanja. Jer, temperature su paklene! „Ljeti uvijek nastojim prebaciti se više na treninge  s vlastitom ili nekom manjom kilažom, a najviše mi odgovara HIIT trening (visoko intenzivni intervalni trening). HIIT kratko traje, a pošteno se izmorim!“, ističe certificirana osobna trenerica koja obožava jutra jer ona joj omogućuju  da se posveti sebi.

Vježbanje u svakodnevnom životu je ključno, a ono uključuje i poseban kontinuitet: „Budim se što ranije jer stvarno obožavam jutra, jutarnji mir i puno sam produktivnija tada. Nakon toga odradim istezanje i disanje, te ponekad pročitam par stranica knjige. Zatim slijedi doručak i obaveze u danu koje imam poput mailova, sastanaka, smišljanja sadržaja za svoj Instagram kao i za Instagram svojih proizvoda, Habit power i Tramonto the label. Uz ovaj, kreiram i sadržaj za klijente s kojima surađujem. Navečer još znam odraditi šetnju ili rolanje kada su ljepši dani, tako da se uvijek trudim da uz trening budem još dodatno aktivna“.

Vježbanje tijekom cijele godine je ključ, no vježbati samo radi tijela koje izaziva zavist na plaži je krivo. „Vježbači bi trebali prestati trenirati za neki događaj ili doba godine. U mjesec dana se može dosta postići, savjetovala bih 3-4 puta tjedno treninge s opterećenjem, puno hodanja, između 10 i 15 000 koraka u kontinuitetu, puno tekućine, pravilnu prehranu i izbacivanje slatkiša, pekarskih proizvoda, gaziranih pića i raznih umaka.“ ,ističe trenerica čije su 3 brze vježbe koje će raditi i na plaži marinci, penjači i čučanj skok!

No, kada vrućine udare, ponekad je teško zadržati kontinuitet vježbanja. Zato su spas vodeni sportovi i slične aktivnosti: „S vremena na vrijeme si volim dopustiti “odmor” od treninga, ali ipak mi je to način života i bude mi čudno kad dugo ne treniram. Ljeti zna proći 5-7 dana bez treninga, ali uvijek su tu uključene neke druge aktivnosti poput plivanja, odbojke, kayaka i slično.“

Oni koji počinju s vježbanjem pred ljeto, moraju poslušati savjet trenera, liječnika i ostalih stručnih osoba. Vježbači početnici moraju intuitivno pristupiti vježbanju, provjeriti u kojem stanju je tijelo. Tea savjetuje da bi svatko, bio vježbač ili ne, trebao napraviti godišnje sistematske pretrage.

Teine riječi potvrđuje i liječnička struka. Omjer uloženog i dobivenog se može vidjeti kroz vježbu. Tijelo morate osluškivati i paziti ga, čuti što vam poručuje. Sat trčanja na traci može sagorjeti i do impresivnih 700 kalorija, no ako nakon toga pojedete obrok kojom dominiraju umjetni šećeri, niste previše dobra učinili svom organizmu. Ako po cijele dane ispijate zdrave hladno prešane sokove i pazite na unos ugljikohidrata, no većinu dana sjedite, vaše tijelo ne može stvoriti trbušne mišiće iz ničega. Dobra vijest je da su na tržištu dostupni paketi osiguranja koji se brinu o vašem zdravlju u cijelosti.

Uz Merkur dodatno osiguranje health4me Premium moguće je ugovoriti i preventivni program fit4life koji omogućuje preventivnu brigu o zdravlju jer je bolje spriječiti nego liječiti. Cilj programa je proaktivna promjena načina života i životnog stila koji održava zdravlje i može spriječiti oboljenja. Program uključuje osnovne i premium pakete, ali i mogućnost kombinacije raznih vrsta  programa i paketa. Classic, kao što mu i sami naziv kaže, uključuje sistematski pregled po izboru (u poliklinici ili u partnerskom wellness hotelu), a program sadrži još i Fitness, Relax i Food programe. Ovisi o željama korisnika, mogu se kombinirati i mijenjati.

Nakon obavljenog sistematskog pregleda, vrijeme je da se odabere sport kojim se budući vježbači žele baviti: “Uvijek svima preporučujem da odaberu aktivnost koja im najviše odgovara i koju će s guštom odraditi jer mislim da se samo tako postižu najbolji rezultati. Osobno volim kombinirati razne sportove, odlaske u prirodu i teretanu. Taj spoj svega mi se najboljim pokazao za dušu i tijelo.“, objašnjava Tea Kravarščan. Program Fitness omogućuje korisnicima korištenje basic ili complete paketa a u odabranom fitness centru Merkurovom ugovornom partneru. Paket basic uključuje 5 mjeseci korištenja usluga fitness ili grupnih programa u partnerskim teretanama i sportskim centrima, dok paket complete omogućuje isto to, uz partnerstvo od 10 mjeseci.

Fitnes influencerica koju prati gotovo 60 000 pratitelja na Instagramu, osim teretane ili doma u kojem isto vježba, obožava prirodu: „Velika sam zaljubljenica u outdoor aktivnosti. Još od malena mi je usađena ljubav prema tome, volim stvarno svašta novog isprobavati, a kao najdraže aktivnosti bih istaknula planinarenje, brdski biciklizam, penjanje po stijenama i rafting. Za početnike bih definitivno istaknula Sljeme koje ima velik broj staza različitog intenziteta. Nakon toga tu su Japetić, Kalnik, Risnjak, Učka, Paklenica, Biokovo…. Hrvatska je stvarno prepuna lijepih mjesta za planinarenje!“

Bez obzira koji tip treninga odabrali, jeste li zaljubljenik u terenske sportove ili radije provodite vrijeme u teretani, bitno je nakon vježbe mišiće odmoriti. Forsiranjem tijela postiže se kontraefekt i bez problema iz aktivnosti vježbači prijeđu u stanje tromosti. Baš zato što nisu slušali tijelo. „Odmor je u procesu treninga jedna od važnijih stavki, mišićima je potreban odmor kako bi rasli. I nekad je bolje napraviti manje nego da dođe do prevelikog zamora mišićne skupine. Istezanje je vrlo važno, osobno sam to uvela u jutarnju rutinu i odlično mi je za započeti dan. Naravno, i nakon treninga se uvijek dodatno još istegnem. Na masaže idem par puta u mjesecu, a saunu znam odraditi nakon teretane.“  

Kao što poručuje trenerica Tea, odmor je od iznimne važnosti za tijelo. Program Relax kao dio programa fit4life omogućuje boravak u spa centru i korištenje wellness tretmana. Terapijske, specijalizirane, sportske, opuštajuće masaže, velik izbor parnih kupelji i sauna, bazeni… samo se neke od mogućnosti koje pružaju wellbeing oaze. Ovisi o ponudi koju odaberete, basic ili complete, provedite nekoliko dana u predivnim opuštajućim centrima diljem Hrvatske. Naučite disati i opustiti se, posvetiti se boljoj svakodnevici. Važno je zadržati zdravlje uma, o čemu se stalno priča. S time se slaže i Tea: „S godinama sam sve više svjesna potrebe opuštanja misli i tijela tako da ujutro volim osim istezanja odraditi i vježbe disanja što mi puno pomaže da sam fokusirana i mirna za ostatak dana. Yogu izuzetno cijenim i planiram početi s njom.“

U procesu vježbanja i opuštanja ne smijemo zaboraviti na najvažnije gorivo – hranu. Ona nam daje energiju, a kao što je spomenula, Tea u jutarnjoj rutini ne preskače zdrav i hranjiv obrok.

Ističe važnost dobrog doručka, jer upravo sastojci koje tijekom dana unese u tijelo definiraju energiju, mišiće i konačni performans u tom danu. Savjeti nutricionista u ovom slučaju su doista dobrodošli. Odabirom paketa Food činite korak više za svoje zdravlje. Food vam omogućuje savjetovanje s nutricionistom, izradu plana prehrane te test tolerancije na hranu kao i analizu sustava:

„Kao fitness trener mogu pomoći svakome sto se tiče treninga i prehrane, ali kod ljudi s većom tjelesnom masom savjetovala bih prvo odlazak na sistematski pregled pa čak i razgovor s nekom stručnijom osobom i nutricionistom s više iskustva“.

Sama bira u dan 3 glavna i 1 do 2 međuobroka, a poveća ih li smanjuje ovisno o cilju u vježbanju koji u tom trenu ima. Smatra da prehranu većina ljudi zanemaruje, a ona je osim goriva i lijek. I sportaši i rekreativci bi trebali da paze što jedu, da se kvalitetno odmore, da isključe stres i krenu u izazov zvan zdrav život. „Uživajte tom putu, pratite kako vam se tijelo i mindset mijenjaju i budite ustrajni u svemu tome jer jedino tako rezultata neće izostati.“ ističe Tea. A mala pomoć u vidu korisnog i zabavnog programa fit4life je svima više nego dobrodošla!