NATIVE

Kako poslovna i kreativna ideja mogu postati pravo remek djelo?


Tradicionalno Božićno pivo Zagrebačke pivovare čije etikete oslikavaju najpoznatiji domaći umjetnici izvrstan je primjer uspješne suradnje kulturnog i korporativnog sektora

Kako poslovna i kreativna ideja mogu postati pravo remek djelo? Svi koji godinama uživaju u tradicionalnom Božićnom pivu znaju odgovor! Ove godine je marketinški tim Zagrebačke pivovare odabrao Teu Jurišić, mladu snagu hrvatske art scene, da oslika čaroliju blagdana na etiketi Ožujsko special edition piva!

Bor okićen, hrana pripremljena, popularni hitovi Mariah Carey, The Whama i Michaela Bublea sviraju u pozadini, još vam samo nešto nedostaje… Aha, pravo blagdansko pivo! Zapravo, možete li uopće zamisliti koje pivo bolje upotpunjava blagdansku platu od pravog Božićnog piva? Već tradicionalno, više od 30 godina Zagrebačka pivovara uveseljava gurmane i sladokusce pićem koje osvaja ne samo okusom, nego i izgledom! Prelazeći iz mudro osmišljenog poslovnog poteza u kreativnu industriju i postajući dio popularne kulture, Božićno pivo nestrpljivo čekaju zaljubljenici u umjetnost življenja.

Što zbog teksture i jačine okusa prepoznatljivog, malo intenzivnijeg Ožujskog piva, što zbog ambalaže koja oduševljava. Za ovogodišnje, 32. izdanje Božićnog piva, angažirana je mlada umjetnica Tea Jurišić, čiji su murali oživjeli diljem Hrvatske, ali i Slovenije, Italije, Norveške i Grčke. Za mladu umjetnicu koja je nagrađena Cum Laude nagradom za diplomski rada i koja je trenutačno rezidentica na Cité Internationale des Arts u Parizu, u Zagrebačkoj pivovari imaju same riječi hvale.

Doista, ako netko poput Tee kao umjetničku podlogu koristi zidove gigantskih građevina, istinski izazovno doživljava stvaranje umjetnosti na neuobičajenom, minijaturnom formatu etikete. „Motiv prezentiran na etiketi za mene je zapravo srž blagdana, a to je zajedništvo. Dijeliti lijepe, sretne trenutke s bliskom osobom i obitelji. Osobe na ilustraciji su moj partner i ja, ali prikazani na način da se svaka osoba može poistovjetiti s njima i ući u njihove uloge. Željela sam prenijeti tople trenutke, razgovore i ideje koje se događaju za svakim stolom za kojim se okuplja obitelj, prijatelji i poznanici i onaj trenutak koji nas uvijek zbližava, a to je “uzdravlje!”, o dojmovima dizajniranja etikete Božićnog piva priča Tea Jurišić.

Pri kreiranju etikete Božićnog piva doživljaj inspiracije je bio jedinstven, a Tea najbolje funkcionira u trenucima kada ima slobodu bez kompromisa i sama definira što će iz kreativnog koncepta na kraju nastati. Nije zato neobično da je njezin rad prepoznao strateški tim Zagrebačke pivovare, kojim upravlja Zlatko Novaković: Najbolja smjernica jest da smjernica – nema! Umjetnike biramo upravo zbog njihovog stila te im zato i prepuštamo kreativni smjer izrade vizuala. Naravno, tema mora biti božićna i usklađena s osnovnim tehničkim smjernicama izrade etiketa, ali zapravo želimo vidjeti njihovu viziju, ono što njima znači Božić. Kada bih u nekoliko riječi trebao opisati Božićno pivo, to bi bile: tradicija, umjetnost i zajedništvo.

Strategy& Portfolio manager Zagrebačke pivovare ističe da redovito prate domaću umjetničku scenu te se obraćaju umjetnicima da im daju svoju viziju etikete: „Rezultat su prava mala umjetnička djela koja već više od tri desetljeća bocama Božićnog piva daju onaj posebni duh blagdana. Tako je bilo i ove godine, kada smo zapazili Teu kao mladu i perspektivnu umjetnicu jedinstvenog stila. Tein prijedlog osvojio nas je na prvu i ponosni smo što ga možemo predstaviti našim kupcima i javnosti.

Koliko je etiketa Božićnog piva zapravo ikonična, dokazuje i izložba povodom 30. obljetnice Božićnog piva, prije dvije godine održana u Klovićevim dvorima. Gledajući nove i prisjećajući se prošlih umjetničkih etiketi, brojni su posjetitelji uživali u tradicionalnoj i modernoj umjetnosti. Doista, Tea Jurišić došla je u društvo najvećih jer kroz više od 3 desetljeća tradicije, svoju viziju Božićnog piva prikazali su velikani Ivan Lacković Croata, Miroslav Šutej, Vasko Lipovac, Zlatan Kauzlarić, Matko Trebotić te mlade snage Miron Milić, Zlatan Vehabović, Saša Šekoranja i Tomislav Lončarić Lonac. U potpunosti prepušteni svojoj mašti i umu, kreirali su najljepše božićne etikete i prava umjetnička djela na boci Ožujskog Božićnog piva.

Promišljeno pristupajući duhu vremena, blagdanima i čaroliji Božića, Božićno pivo postalo je neizostavni dio blagdanskog stola diljem Hrvatske. Reakcije tržišta pokazuju kako je interes za Božićno pivo sve veći te da se naši potrošači rado vraćaju kvalitetnom pivu koje u njihovim obiteljima već predstavlja dio blagdanske tradicije. Božićno pivo izvrstan je primjer kako poslovna i kreativna ideja zajedno mogu rezultirati pravim malim remek-djelom.

Zahvaljujući tome, naše etikete postale su dijelom hrvatske pop-kulture kojem se svake godine istovremeno vesele ljubitelji piva, ali i ljubitelji umjetnosti”, zaključuje priču o Božićnom pivu Diana Jokić, menadžerica korporativnih komunikacija Zagrebačke pivovare.