tportal.hr
Zelene politike

Ako ste mislili da su zelene politike rezervirane samo za male igrače, gadno se varate

Ovih osam golemih kompanija učinilo je golemi iskorak prema zdravijoj budućnosti.

Društveno odgovorno poslovanje (DOP) dopušta velikim i malim kompanijama da pokreću i stvaraju pozitivne promjene tako što rade ne samo ono što je korisno za njih same, već i da kroz izgradnju lojalnog odnosa sa svojim kupcima ostvaraju i financijsku dobit.  Što je kompanija više društveno odgovorna, ostvaruje i veću potporu zajednice u kojoj posluje. Drugim riječima, što članovi zajednica više vjeruju zelenim politikama brendova, to su spremniji odrješiti kesu.  

Društveno odgovorno poslovanje pomaže u izgradnji vjernog i iskrenog odnosa, osvještavanju okoline te poticanju društvenih promjena. I to je samo dio benefita zelenog pristupa biznisu zbog čega ne čudi što se sve više korporacija na globalnoj razini preuzima svoju ulogu u borbi za bolji svijet tako što se okreće društveno odgovornom poslovanju.  

I premda bismo zelene politike i njihove implementacije prije povezali s malim i mladim poduzećima, sve je više velikih igrača koji se svoju odgovornost prema društvu kreću shvaćati prilično ozbiljno. Ova je informacija tim značajnija što upravo promjene u utjecajnim multinacionalnim kompanijama koje djeluju diljem svijeta čine golemu razliku u pogledu zaštite prirode, ali i ljudi.

Uzmemo li pritom u obzir da su upravo zelene teme generacijama koje dolaze osobito važne, onda je jasno zašto se društveno odgovorno poslovanje polako, ali sigurno nameće kao vodeći globalni trend – da ne kažemo biznis model.

Milenijalci kao baš poput pripadnika generacije – kako stručno označavamo ljude u rasponu godina od 12 do 42 godine – naime vjeruju da bi kompanije trebale biti fokusirane na traženje načina kako što manje štetno utjecati na okolinu kroz svoje poslovanje te da bi trebale dijeliti svoje iskustvo s okolinom na koji način koji pospješuje pozitivne promjene.

Valja istaknuti I kako će aktivizam generacija koje preuzimaju štafetu uvelike utjecati na buduće trendove te globalnu ekonomiju natjerati na još zeleniji, društveno odgovorniji i pravedniji put. S tim u skladu se očekuje da će se mnoge kompanije u skoroj budućnosti početi jače zauzimati  protiv diskriminacije i uznemiravanja na radnom mjestu. Poticanje i prihvaćanje različitosti – rase, kulture, seksualne orijentacije… će se nastaviti širiti. Kompanije će isto tako pronaći svoj glas u borbi protiv društvene nepravde.

Da ne duljimo, bez obzira na trenutačne prognoze gospodarskih stručnjaka, pred nama je ljepša budućnost, a ovo su vizionarske kompanije koje ne samo da najavljuju nego već odavna I predvode borbe za odgovornije sutra.

  1. Inovacije: Johnson & Johnson

Ovaj globalni div odličan je primjer DOP-a.  Kroz svoje se poslovanje već dulje od tri desetljeća fokusiraju na smanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Recimo, korištenje snage vjetra za dobivanje struje ili osiguravanje pitke vode zajednicama diljem svijeta koje je nemaju samo su neki od svijetlih primjera njihova društveno odgovornog poslovanja.

Kupnja privatnog dobavljača energije u Texas Panhandleu omogućila je tvrtki da smanji zagađenje, istovremeno pružajući obnovljivu ekonomičnu alternativu električnoj energiji. Kompanija i dalje nastavlja tražiti mogućnosti za obnovljive izvore energije s ciljem da 35 posto svih svojih energetskih potreba zadovoljava iz obnovljivih izvora.

2. Google

 Google je još jedna kompanija koja redovito dobiva najviše ocjene za svoje društveno odgovorno poslovanje i to prvenstveno zahvaljujući tome što njihov podatkovni centar koristi 50 posto manje energije od drugih sličnih kompanija na svijetu. Osim toga, u Googleu su dodatno angažirali i više od milijardu dolara za projekte obnovljive energije te omogućili drugim tvrtkama da smanje svoj utjecaj na okoliš putem usluga kao što je Gmail.

3. Coca Cola

Coca-Cola nastavlja koračati prema ublažavanju ekoloških problema. Nakon što je shvatila da je njena flota dostavnih kamiona u 2014. godini proizvela 3,7 milijuna metričkih tona stakleničkih plinova, Coca-Cola je napravila značajne promjene u svom lancu opskrbe poput ulaganja u kamione koji se napajaju alternativnim gorivima. Te bi promjene trebale podržati misiju tvrtke da smanji svoj ugljični otisak za 25 posto do kraja ove godine.

4. Ford

Ford planira smanjiti emisiju stakleničkih plinova koristeći svoj EcoBoost motor kako bi povećao učinkovitost goriva. Također, planira predstaviti 40 elektrificiranih vozila (električnih i hibridnih) do 2022. Godine kroz investiciju vrijednu 11 milijardi dolara.  Usto, američki Fordovi saloni oslanjaju se na snagu vjetra i solarne PV sustave kako bi napajali svoje lokacije  kroz obnovljive izvore uvelike smanjujući njihovu upotrebu električne energije.

5. Netflix i Spotify

I ove dvije kompanije nude brojne pogodnosti kroz podršku svojim zaposlenicima i obiteljima. Netflix nudi 52 tjedna plaćenog roditeljskog dopusta koji se može iskoristiti u bilo kojem trenutku bilo da je riječ o prvoj godini djetetova života ili nekom drugom vremenu koje odgovara njegovim potrebama. Za usporedbu, ostale tehnološke kompanije nude roditeljski dopust u trajanju od 18 tjedana. Spotify nudi sličan program, iako nešto kraćeg trajanja – što je za američke pojmove i dalje neviđeno dugo.

6. Starbucks

U potrazi za zapošljavanjem, Starbucks želi diversificirati svoju radnu snagu i pružiti mogućnosti određenim skupinama. Do 2025. godine obvezali su se zaposliti 25.000 ratnih veterana. Ova inicijativa za zapošljavanje također će potaknuti zapošljavanje više mlađih ljudi s ciljem “pomaganja u pokretanju karijere kroz osiguravanje prvog radnog odnosa”. Ova se korporacija globalno udružila i s Agencijom za izbjeglice UN-a kako bi povećala potporu kod zapošljavanja 20.000 izbjeglica do 2022.

7. Walt Disney

Disney se zalaže za smanjenje svog ugljičnog otiska kroz nultu neto emisiju stakleničkih plinova, smanjenje otpada i zalaganje za očuvanje vode. Aktivno se zalažu i za postavljanje strogih međunarodnih politika rada kako bi zaštitili sigurnost i prava svojih zaposlenika. A aktivni promiču i zdravi način života  među zaposlenicima.

8. Lego

Lego će tijekom sljedećih 15 godina u zelene politike uložiti 150 milijuna dolara. Primarni im je fokus rješavanje klimatskih promjena i smanjenje otpada. Također, u svoje su poslovne strategije uključili i plan prelaska na 100 posto obnovljive izvore energije. Kako bi to postigli, tvrtka će angažirati tim koji će u budućnosti ustrajati u predanosti korištenja održivih materijala  postizanjem 90 postotne stope recikliranja.