tportal.hr
Zelene priče

Danas slavimo dva važna rođendana i prisjećamo se početaka naše zelene revolucije

Prošle godine počela je naša No Planet B priča – od sitnih koraka koji su se pretvorili u ozbiljne akcije, pokrete i zelene revolucije na koju smo ponosni. Simbolično, u istom trenu slavimo dan našeg jedinog pravog doma. Sretan vam i nam Dan planeta Zemlje! U duhu slavlja, donosimo presjek svega učinjenog, onog na čemu se radi i svega što nas čeka u budućnosti.

Riječi nisu dovoljne, vrijeme je za akciju i investiciju, baš kao što stoji u glavnoj poruci za Dan planeta Zemlje 2022: „Invest in Our Planet“. Prvi put održan 22.4. 1970., Dan planeta Zemlje danas se slavi u 193 zemlje svijeta, u Hrvatskoj je priznat od 1990., a međunarodno se ovaj važni dan službeno slavi od 2009. godine. Dok se prethodnih godina glasno progovaralo i upozoravalo na probleme, danas je vrijeme za ozbiljne akte. Po pitanju zelenog gospodarstva, novih tehnologija i iskonske promjene svijesti čovječanstva. Kako bi ostali ukorak s trendovima, ali i zadržali publiku koja ima glasne zahtjeve u skladu sa zelenom politikom, brojni su svjetski tržišni igrači polako zaokretali politiku proizvodnje, dok nisu došli do rezultata koji zadovoljavaju sve. Krajnjeg korisnika, zelene nevladine organizacije, ali i politički orijentirane međunarodne organizacije koje proklamiraju eko mindset poslovanja. S ponosom možemo istaknuti kako smo u pravom trenutku zajahali zeleni val promjena; HT intenzivno radi na ispitivanju mogućnosti recikliranja čipova. Kojih? Pročitajte i usput provjerite svoje opće znanje o recikliranju i reciklabilnim materijalima.

Naša prva akcija pošumljavanja s kolegama iz Hrvatskog Telekoma

Recikliranje kao temelj poslužilo je za kreiranje brojnih pojmova i shvaćanja zelene politike uopće, a jedan od širih koncepata je kružno gospodarstvo. Bolje spriječiti nego liječiti. Uz pomoć dizajna proizvoda, sustavnog načina razmišljanja, produljenja životnog vijeka proizvoda do recikliranja, uz kružno gospodarstvo brandovi brinu o okolišu smanjujući ugljikov otisak i do nekoliko desetaka puta. Svjetski brandovi poput Nestléa i Coca Cole već su usvojili kružno gospodarstvo pod svoje, a imamo i domaće svijetle primjere, poput sjajne politike našeg Dukata.

No, da bi razvili konkretni zeleni projekti i zarotirala svijest uspavanog industrijskog sistema, bitna je edukacija od malih nogu. Učenici zagrebačke XV. Gimnazije, MIOC, ne bi se složili da su tako mali, jer njihovo znanje o očuvanju prirode od mikroplastike je na zavidnoj razini. Posebno ako uzmete u obzir da je MIOC od 1996. godine u suradnji s projektom koji je pokrenuo Al Gore, a inicirala – slavna NASA. Ne zaustavljajući se samo ovdje, mladi poduzetni ljudi poželjeli su biti dio još jedne akcije za čišće vode Hrvatske, a ovdje je Lidl, kako lider na tržištu u podršci zelenim akcijama, prepoznao potencijal.

Obrazovanje od najranije dobi je bitno jer kreira društveno odgovorne građane. Volonteri Osijeka, Solina, Duge Rese, Rijeke, Opatije, Knina, i Slunja okupljaju se već niz godina i ovisno o sezonama, brine u okolišu i čistoći svog mjesta. Uvijek je posebna pažnja usmjerena na ilegalna odlagališta smeća kojih, nažalost, je sve više. Domaće udruge koje se bave zaštitom okoliša, udružene sa Zagrebačkom pivovarom u Žujinoj kampanji „Čuvaj, pazi, ne bacaj“ započele su akciju čišćenja u proljeće 2021. s ciljem podizanja svijesti o pravilnom zbrinjavanju otpada. Što je do sad očišćeno i koji su novi planovi? Saznajte!

O ljubavi prema čistom i od mikroplastike očišćenom području ne možemo govoriti bez da spomenemo i održavanje bioraznolikosti i prirodnog staništa najdivnijih i često ugroženih životinjskih skupina. Bioraznolikost osigurava čisti zrak, svježu vodu, kvalitetno tlo i oprašivanje usjeva i  pomaže u borbi protiv klimatskih promjena i ublažava prirodne katastrofe. Interakcija živih organizama u dinamičnim ekosustavima od vitalne je važnosti za raznolikost prirode i njezin napredak, a nestanak već jedne vrste može imati dalekosežan utjecaj na opskrbu hrane. Vođeni ozbiljnošću situacije, iz HEP-a su prepoznali važnost zelenih inicijativa, projekata i kampanje. Njihovo poslovanje je odgovorno i osigurava dugoročnu održivost, posebno u –  ornitološkom svijetu.

Otkrivati ljepote naših šuma izazov je za ljubitelje prirode, planinare, trekkere, ali i klasične turiste koji se na put vole odvažiti nekim prijevoznim sredstvom. Avanturisti će reći kako je bicikl najbolje sredstvo, no zaboravljaju da postoje i obitelji s djecom, mladi ljudi koji nose puno opreme ili ljudi željni zasluženog komfora nakon napornog tjedna… Automobil u ovakvim situacijama mora ući u priču, a srećom, pronašli smo primjerak koji voli prirodu. Koje su prednosti vožnje električnog automobila oko kojeg korisnici imaju još uvijek puno pitanja? Otkrijte kroz našu testnu vožnju prvaka među električnim automobilima –  Volkswagen ID.4!

S pravim prijevoznim sredstvom lako se krećete cestama, off road putevima, a pomažu vam i na dalekim putovanjima, poput odlaska na otok! Svi ljubitelji ljetne uživancije na udaljenim mjestima našeg Jadrana će se složiti – ovdje je mir, zabava, ali i prilika da pokažete da se brinete o prirodi. Bez razvijenog sistema odvoza smeća i nemogućnosti reciklaže, otoci su još uvijek pod budnim okom svih eko entuzijasta. A kako animirati turiste da postanu svjesni mjesta na koje dolaze? Uz zanimljive, interaktivne i poučne sadržaje, poput prošlogodišnjeg djelovanja anonimne španjolske skupine  Luzinterruptus na  Hvaru, čije djelovanje je prepoznao i Erste.

Ovo je tek djelić onoga što se događalo na našem No Planet B, našoj matici zelenih ideja zbog koje smo svakodnevno motivirani da idemo dalje i mislimo drugačije. Ako još niste, nadamo se da ćete postati dio naše zajednice koja svakodnevno raste i progresivno ostvaruju ciljeve. Za novih 365 i budućnost koju svi zaslužujemo!