tportal.hr
Go Green!

Nakon tjedan dana vožnje ohrabrio sam se za ultimativni test električnog automobila. Otišao sam na dulji put i provjerio mogu li oni to doista podnijeti

S krajem tjedna većina će nas, osobito tijekom ovih ljetnih mjeseci, razmišljati o tome da provedemo vikend daleko od užarenih ulica grada, čiji se društveni i kulturni život u ovo doba tradicionalno seli na jadransku obalu.

Brojni filmski i kazališni festivali, glazbeni događaji i bogata gastro ponuda ono su što mnoge urbane ljude tjera da se odmaknu od svoje dobro utabane svakodnevice te da potraže osvježenje daleko od grada. Toni, po tom pitanju, nije ništa drugačiji. I on je, baš poput većine svojih sugrađana, uhvatio priliku za predah. Iskoristio je vikend da bi otišao na glasoviti Pula film festival te usput istražio što nudi Istra.

Nikad više prostora

Nakon što smo u proteklim epizodama pratili avanture našeg protagonista tijekom gradske vožnje u novom modelu Volkswagen ID.4, prvom u potpunosti električnom SUV-u na tržištu, stiglo je vrijeme da testiramo kako funkcionira ovaj automobil na dulje staze. Najprije je, naravno, na redu pakiranje – noćna mora većine nas koji se uvijek nekako uspijemo preračunati kad su u pitanju smještajni kapaciteti prtljažnika pa onda dio stvari guramo suputnicima pod noge.

Na ovu ćete praksu, kad je u pitanju novi Volkswagen ID.4 uskoro zaboraviti. „Gepek je dovoljno velik da u njega stanu stvari četveročlane obitelji, mnogo veći nego što bi to jednoj osobi bilo potrebno“, otkriva nam Toni prilikom pakiranja svoje prtljage. „Premda, ekstra prostor nikad nije naodmet“, nastavlja kroz smijeh, dodajući u prtljažnik ostatak stvari koje je planirao ponijeti sa sobom.

Bez obzira na to jeste li samac ili novi Volkswagen ID.4 nabavljate za obitelj, a u svom automobilu uvijek tražite više prostora, onda je ovo pravi izbor za vas. Model ID.4, dugačak 4,58 metara, koristi se naime arhitekturom modularne električne platforme (MEB), zahvaljujući kojoj je prostor za putnike i tehnologiju podijeljen na sasvim novi način, a ponuda prostora u unutrašnjosti na jednakoj je razini kao i ona u konvencionalnim SUV modelima sljedeće više klase. Ovisno o položaju naslona stražnjih sjedala, prtljažnik ima kapacitet od 543 do 1575 litara, što je i više nego dovoljno prostora da se natovarite za svaku avanturu.

Vrijeme je za put

Sad kad smo se spakirali, vrijeme je da se u Tonijevom društvu konačno otisnemo na njegovu vikend-odiseju. Oboružan strpljenjem, zaputio se u petak iz Zagreba prema Motovunu, gradu koji je odabrao kao bazu za svoju istraživačku misiju po Istri.

A kao prvu međupostaju i, kako turistički vodiči kažu, idealnu startnu poziciju za početak ekspedicije po unutrašnjosti Istre, Toni je izabrao glasoviti hotel Roxanich, smješten u podnožju pitoresknog gradića Motovuna – jedne od perjanica istarskog turizma. Poslije zasluženog odmora, kojem je prethodila sjajna večera uz pomno izabranu kapljicu, nastavio je svoju avanturu. „Nakon što sam se u Motovunu smjestio u hotel stavio sam automobil na punjenje kako bih bio spreman za svoju iduću avanturu“, nonšalantno će Toni.

Punjenje modela ID.4 krajnje je jednostavno te u potpunosti fleksibilno. Osim na nekoj od brojnih punionica, moćnu bateriju od 77 kWh – koja je standardni dio opreme svakog modela linije opreme Pro – a s kojom ćete prevaliti i do 522 kilometara, zahvaljujući praktičnom kablu s kojim automobil dolazi, moguće je puniti praktički bilo gdje.

Snažan automobil za sve terene

„Nakon što sam ručao u konobi Nono vratio sam se u hotel po automobil i nastavio ponovno put unutrašnjosti“, nastavlja Toni, strastveni vozač koji se u svojim putovanjima odvaži otisnuti u nepoznato tražeći skrovite lokacije idealne za savršene instagramske trenutke.

To, naravno, pretpostavlja činjenicu da je automobil u kojem sjedi sposoban pratiti njegov avanturistički duh. „Bez obzira na cestu, cesticu i njihovo stanje, ID.4 pokazao se savršeno pouzdanim suputnikom koji u potpunosti opravdava kategoriju kojoj pripada“, oduševljeno će Toni.

Osim toga, Tonija je dojmila snaga ovog električnog automobila čiji se e-motor nalazi na stražnjoj osovini. Ovaj je motor dostupan u tri varijante – ovisno o tome što vam treba – pa ćete tako kod modela ID.4 Pure City i ID.4 Pure Style pronaći e-motor koji se odlikuje snagom od 109 kW (148 KS) dok se kod modela ID.4 Pure Performance City i ID.4 Pure Performance Style nalaze motori snage 125 kW (170 KS). Odlučite li se pak za model linije Pro, onda ćete se naoružati moćnom mašinom od čak 150 kW (204 KS). Zahvaljujući ovim vrhunskim motorima, model ID.4 postići će ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi, a u svim varijantama najveća brzina iznosi elektronički ograničenih 160 km/h.

Još jedna specifičnost ovog modela odnosi se na njegov pogon s obzirom na to da uz modularnu električnu platformu Volkswagen iznova oživljava veliku tradiciju: kao što je to nekoć bio slučaj kod Bube, pogon se nalazi u stražnjem dijelu modela. E-motor smješten je neposredno prije sredine kotača na stražnjoj osovini i svoj moment šalje na 1-stupanjski mjenjač. Stražnji pogon stvara vrhunske preduvjete za agilno rukovanje i snažnu vuču, a usto omogućuje mali promjer zaokreta od svega 10,2 metra. Budući da je tihi pogon jedva čujan i izvan automobila, do brzine od oko 30 km/h emitira se umjetni e-Sound. „Moram priznati, a nisam to dosad spomenuo, da je automobil toliko tih da je to nevjerojatno. Ova me stavka oduševila već na samom početku ove jednotjedne avanture“, kaže nam Toni.

Iskustvo vožnje bez premca

Nakon što je obišao skrivene prirodne ljepote jedne od naših najpopularnijih turističkih destinacija te istražio bogatu lokalnu gastro scenu koja se odlikuje vrhunskim kuhinjama poznatih chefova, Toni je posljednju večer svojeg vikend-bijega odlučio posvetiti kulturi. Budući da je već ionako bio u Istri, zaletio se do Pule na naš najpoznatiji filmski festival. „Gledao sam film koji je svega dva sata prije toga u Cannesu osvojio Zlatnu kameru. Jedno je od najboljih filmskih ostvarenja u našoj filmskoj povijesti, kako kažu kritičari“, ponosno će Toni.

A koji bi to put bio potpun bez neke neočekivane peripetije! Tonija je tako pri povratku u Motovun na cesti zateklo olujno nevrijeme. „Srećom, automobil se čak i na kišnoj cesti ponaša super, tako da me ni u jednom trenutku sigurnost nije brinula. Osim toga, nakon što je prestao pljusak, nastavio sam uživati u pogledu kroz panoramski prozor koji iskustvo vožnje u ovom automobilu čini neprocjenjivim“, ističe Toni.

Automobil koji bi preporučio bez grižnje savjesti

Koji je Tonijev konačni sud nakon što je imao prilike dubinski istražiti sve mogućnosti ovog moćnog e-SUV-a, pitate se. „Duga i kratka svjetla sama se pale, što super pomaže u vožnji Ipsilonom“, kaže nam Toni vrativši se s puta. „Baterija je bez problema izdržala put od Zagreba do Motovuna. ID.4 je izrazito prostran i udoban. Iskustvo vožnje je sjajno zbog sjajno promišljenog interijera, a on je usto, zahvaljujući pametno inkorporiranoj tehnologiji, izrazito funkcionalan“, sumira svoje dojmove Toni uz jednu opasku.

„Automobil može prijeći jako puno kilometara, ali iziskuje i određeno planiranje puta“, otvoreno će Toni. „To bih istaknuo kao jedinu razliku u odnosu na konvencionalne aute, ali vjerujem da je to sve stvar navike. tako da će se i to, kako električni automobili budu ulazili u širu upotrebu, zasigurno normalizirati. Sve u svemu, ovaj je model raspršio sve moje predrasude koje sam imao prema električnim automobilima i bez bilo kakve zadrške mogu iskreno reći da bih ga preporučio svima koji razmišljaju o nabavci novog vozila“, zaključuje svoj sud voditelj projekta Plan(et) B, što je zasigurno dobar putokaz za sve nas koji držimo do održivosti.