tportal.hr
Go Green!

Sada je i službeno: Zaboravite na trendove, posljednjih mjeseci raste popularnost vintage i second hand modnih komada

Globalna pandemija i mjeseci provedeni uglavnom kod kuće poprilično su utjecali na želje, interese, a vrlo vjerojatno i financijske mogućnosti modnih kupaca. Sve veću važnost imaju ekološki održivi proizvodi, a vintage i second hand komadi su vrlo traženi

Podaci tražilice Lyst kojom se pomno prate pretraživanja i interes modnih kupaca jasno ukazuje na pojavu sasvim novog smjera u modnom svijetu koji nije povezan ni s uzorcima, krojevima i bojama. Naime, održivost i ekološka osviještenost imaju sve veću važnost u svim područjima, pa tako i u modi.

Modni kupci sve su zahtjevniji i zainteresiraniji za proizvod koji kupuju. Glavi kriterij prilikom odabira modnog komada nije više samo vladajući trend, boja, oblik ili uzorak već ljubitelji mode sve veću pažnju pridaju vrsti materijala od kojeg je izrađen proizvod, njegovom porijeklu te procesu proizvodnje. Potvrđuju to i podaci modne tražilice Lyst koji bilježe porast pretraživanja ključnih riječi vezanih uz ekološku održivost za visokih 84 posto od početka godine.

Ovaj novi modni smjer uzlazne putanje prvo se odrazio na torbice. Luksuzne modne kuće na torbe gledaju kao idealnu priliku za eksperimentiranje s održivim materijalima. Hermes je tako već predstavio torbu od veganske kože nastalu u suradnji s MycoWorksom, Balenciaga je u kolekciju za jesen 2021. uvrstio reciklirane kožne torbe, tu je Mulberryna nova verzija torbe Alexa koja je proizvedena prema zlatnim standardima ekološke osviještenosti.

Najava je to modne budućnosti koja dolazi, a potvrđuje to i Stella McCartney i Kering (vlasnica Guccija, Bottege Venete i Balenciage, između ostalih) koji vrijedno rade s Bolt Threadsom na vlastitoj micelijskoj koži te vjerojatno će ove godine lansirati torbe od veganske kože.

U modnom svijetu sve se više cijeni odjeća i modni dodaci koji se mogu reciklirati. Modna tažilica Lyst izvještava kako je tijekom travnja porastao interes modnih kupaca za vintage, second hand i korištenim (pre-owned) proizvodima.

Potražnja za tim proizvodima porasla je za 32 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine, a daleko najtraženiji proizvodi u ovoj kategoriji su torbe te modni nakit.