NATIVE

Ovoj je mladoj, ali iznimno uspješnoj kompaniji posao prije korone cvjetao, a onda se sve promijenilo. Istražili smo kako su uspjeli preživjeti bez bolnih rezova!

Riječ je o delikatesnom ribljem shopu za kojim već gotovo dvije godine lude zagrebački chefovi. Ekipa iz Fisherije, naime, naše tržište opskrbljuje iznimno kvalitetnim, ekskluzivnim i gdjekad čak egzotičnim namirnicama iz cijelog svijeta, a roba koju nude dolazi već očišćena i spremna za uporabu što svim sladokuscima uvelike olakšava posao pripreme. Stoga golema popularnost koju uživaju nimalo ne čudi.

Pa ipak, s obzirom na recentnu krizu koja još uvijek traje, odlučili smo provjeriti kako se oni nose s izazovima ove nove stvarnosti budući da je ugostiteljska industrija o kojoj Fisherija ipak najviše ovisi jedna od pogođenijih korona-krizom.

Za koncept drugačiji od klasične ribarnice zaslužni su Ivan Bosnić, Marko Burazin i Branimir Brzić, koji se veleprodajom ribe i morskih plodova bave već više od desetljeća. Putem svoje sestrinske tvrtke opskrbljuju više od 250 restorana u Zagrebu i okolici. U obje kompanije sveukupno je zaposleno 15 ljudi, a u poslu, koji su sada pretvorili i u maloprodaju, su inače već dugih trinaest godina. Svakom izazovu pristupaju zajedno te promišljaju najbolje rješenje za sve i svakog zaposlenika, a mi smo provjerili kako su se snašli u ovoj krizi.

Što Fisheriju odvaja od klasične ribarnice?

Fisherija je sve samo ne klasična ribarnica. Mi smo delikatesni riblji shop u kojem kupci mogu pronaći preko 70 vrsta ribe i morskih plodova. Specifični smo i zbog svog očišćenog i već filetiranog asortimana koji je posebno privukao mlađu publiku koja je do sada izbjegavala odlazak u ribarnice. Primjerice nudimo već očišćene kockice sipe, a posebno pakirano crnilo, te se uz naše lijepo pakirane temeljce u trenu može napraviti rižoto od sipe; bez velike gužve, nereda i nerviranja u kuhinji. Specifični smo i zbog svog ribljeg asortimana pogodnog za izradu japanske delikatese sushi koju kod nas prepoznaje sve više kupaca i ugostitelja.

Na što ste posebno ponosni kod Fisherije?

Ponosni smo kada vidimo da je netko prepoznao naš dugogodišnji trud i rad te kada nam se zadovoljni kupci vraćaju hvaleći isprobane namirnice. Osobito nas veseli kada pohvale dolaze iz usta iskusnih chefova koji znaju prepoznati dobru i kvalitetnu namirnicu. Ponosni smo i na sve naše djelatnike koji uhodano i predano rade svoj posao već godinama te što su i u trenutku korona-krize dali svoj maksimum.

Kako ste se snašli u ovim zahtjevnim vremenima korona-krize? Je li se ona odrazila na vaše planove za budućnost?

Planova za budućnost uvijek ima. Pandemija nas je malo usporila u realizaciji ali u planu je definitivno širenje i otvaranje još trgovina jer vidimo koliki je odaziv građana. Željno nas priželjkuju u još nekim dijelovima metropole. Za sada smo u Zagrebu na dvije lokacije, na Tržnici Jarun te u Maksimiru.

Prije krize godišnji promet u veleprodaji bio nam je oko 20-ak milijuna kuna, a u maloprodaji smo lani imali oko milijun kuna prometa. Posao je bio stabilan i rastao je. Zatvaranjem restorana, veleprodaja nam je pala za više od 90 posto. Nekad smo imali 50 dostava dnevno za restorane. Danas je to šest, sedam dostava tjedno. Zbog toga smo morali preko noći reorganizirati poslovanje. Sve ljude iz veleprodaje prebacili smo u maloprodaju i pokrenuli smo dostavu do kućnog praga. Zadržali smo svih 15 radnika. Svi smo sjeli i otvoreno razgovarali. Dogovorili smo na koji ćemo način izdržati ovaj period.

Reorganizacija poslovanja uvijek je i bez iznimke zahtjevan posao. Ako ju čovjek želi provesti dobro strukturirano te kroz reorganizaciju svoje poslovanje učiniti efikasnijim i optimalnim, tad mu treba detaljna analiza kako bi se detektirali svi problemi te da bi se na njih reagiralo odgovarajućim mjerama.

Upravo je zato HT ovog ljeta za male i srednje poduzetnike pripremio poseban sustav podrške za Microsoft 365 i Office 365 usluge. Riječ je o četiri paketa namijenjenih optimizaciji poslovanja. HT-ov team stručnjaka za početak tako nudi mogućnost detaljne evaluacije poslovanja nakon koje poduzetnicima nudi tri mogućnosti prilagođene upravo njihovim potrebama.

Nakon toga poduzetnici, već prema svojim individualnim potrebama, mogu izabrati nadzor usluga te Start ili Premium paket. Nadzor usluga uključuje proaktivno izvještavanje o prekidu rada usluge i nadzor pravilnog rada te administraciju Microsoft 365 i Office 365 usluge. Start paket uključuje osnovna podešavanja poput kreiranja korisničkih podataka, postavljanje domene, postavljanja i jednostavne migracije mailova (do 30 korisnika) te instalaciju desktop aplikacija na računalo, dok Premium paket uz sve već navedeno u Start paketu klijentima nudi i dodatno postavljanje naprednih postavki, instalaciju aplikacija na mobilne uređaje te edukaciju.

Koliko Vam je trebalo da se prilagodite na rad na daljinu i s kakvim se izazovima susretali u komunikacijskom smislu?

Prateći situaciju u našoj bližoj i daljnjoj okolini, prilagođavali smo se i mi sami. Prvi korak je prilagođavanje mjerama koje je donio stožer, u našem slučaju to je bilo prilagođavanje radnog vremena i dodatna dezinfekcija radne okoline.

Drugi korak je bila odluka za rad od kuće, u svega dva dana smo organizirali rad na daljinu. Naravno, za zaposlenike za koje je bilo moguće organizirati rad na daljinu kao što su to, recimo, kolege u računovodstvu i korisničkoj podršci.

Uz današnju tehnologiju nismo imali nikakvih problema u uspostavi komunikacije. Svi zaposleni su se vrlo brzo prilagodili novonastaloj situaciji i prihvatili nove izazove.

U svom svakodnevnom radu koristite Office 365 paket. Kako je izgledala tranzicija Vašeg teama na novi način rada s obzirom na vrstu posla kojom se bavite?

Svi naši zaposlenici već godinama koriste Office 365 paket tako da su svoja računala preselili na kuću adresu i rad se nesmetano nastavio. Naravno da nam je Office 365 olakšao sastavljanje i čitanje izvještaja s terena gdje smo svakodnevno u realnom vremenu imali pristup svim bitnim informacijama za naše nesmetano i uspješno poslovanje. U svom svakodnevnom poslovanju najčešće koristimo Outlook i Excel. Outlook nam služi za komunikaciju s kupcima i dobavljačima, a Excel koristimo za analizu i obradu financijskih podataka.

Kako je Office 365 doprinio Vašem poslovanju i biste li ga i zašto preporučili drugim firmama?

Sva komunikacija, izračuni, kalkulacije, analize, sve to ne bi bilo moguće bez MS Officea. MS Office preporučujemo svima koji ga ne koriste jer olakšava poslovanje i štedi vrijeme.

Ako u svoje poslovanje još niste uveli Microsoft 365 ili Office 365 usluge, a intenzivno razmišljate o tome na koji biste način optimizirali svoje poslovanje, obratite se za pomoć HT- ovim stručnjacima koji će za početak provesti detaljnu evaluaciju vašeg poslovanja. Jedna od mogućnosti na koje će vas potom uputiti je novi bazični HT-ov paket podrške korisnicima – Start paket.

Spomenuti paket uključuje osnovno postavljanje Office 365 ili Microsoft 365 usluga kako bi vam se olakšao početak korištenja usluga. Nakon aktivacije Start paketa, daljnji proces je iznimno jednostavan budući da će vas prvo kontaktirati HT-ov certificirani stručnjak za dogovor oko termina podešavanja stavki uključenih u Start paket.

Što to točno znači, pitate se. HT-ov će vam stručnjak pomoći oko kreiranja korisničkih podataka i početnog podešavanja usluge za brži početak korištenja. Zatim na red dolazi postavljanje domene u što je uključena migracija domene na Office 365 portal kako bi vaši mailovi i dalje glasili isto, a u slučaju da želite novu domenu u obliku @nazivtvrtke.hr, onda je u ovaj paket uključeno i otvaranje iste na Carnetu te unos iste na Office 365 portalu. HT-ovi će stručnjaci nadalje za vas obaviti i kreiranje i postavljanje mailova na Exchangeu (do 30 korisnika), što uključuje ili migraciju s postojećeg sustava (gmail, t-com.hr, hosted exchange…) na Exchange mail unutar Office 365 portala ili kreiranje svih mailova sa željenom domenom@nazivtvrtke.hr.

Naposlijetku dolazimo do završne faze Start paketa koja uključuje slanje materijala s uputama kako koristiti Office 365 sustav s pripadajućim mu aplikacijama te instalaciju aplikacija na vaše uređaje. U ovom slučaju, instalacija uključuje instalaciju aplikacija Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access…, ovisno o odabranom paketu Office 365/Microsoft 365 usluge, a dodatna je pogodnost i instalacija Win10 na računalo uz preduvjet da već imate Win 7,8,8.1 instalirano na računalu (uključeno kod Microsoft 365 usluge).