TVOJ
AUTOMOBIL
TVOJ DIGITALNI
ASISTENT

mladi menadzer

Proveli smo dan
s mladim menadžerom
jedne od naših najvećih
kompanija

OTKRIO NAM JE SVE TAJNE SVOG USPJEHA
Zvonimir Pelko (31), Voditelj grupe unutar Odjela za digitalne usluge i tportal.hr

U prosjeku liježem iza 1 ujutro. I nećemo se lagati, prije nego odem spavati u pravilu još odradim koji sat. Odgovorim na sve mejlove, kojih dnevno ne primim manje od 100, tako da se ne budim s repovima jer jutro nastojim započeti bez posla.

A moj dan počinje alarmom na mobitelu. Budim se svako jutro oko 7 sati. Nakon toga slijedi tuširanje od nekih 45 minuta u kipućoj vodi. Možda nije baš najzdravije, ali to je jedan od rijetkih trenutaka kada sam sam sa sobom. To vrijeme koristim kako bih u svojoj glavi razradio plan za radni dan koji mi predstoji. Zatim prošećem psa - jutarnja šihta je moja, večernju preuzima supruga - i sjedam u auto. Budući da smo i moja supruga i ja tijekom tjedna jako zaposleni, koristim zagrebačke gužve u prometu za telefoniranje s njom. Na posao Stižem! između 8 i 8:30.

mladi menadzer

Golemi dio posla obavljam u pokretu. To je dio multitaskinga. Srećom, Internet i nove tehnologije nam omogućuju takav način života. Mislim da tradicionalni način sjedenja na radnom mjestu nije efektivan niti efikasan. Možeš raditi posao na pauzi, popiti kavu i u 10 minuta odgovoriti na tri maila, raščistiti misli i malo se dobiti. Mislim da 70 posto vremena radim on the go.

Jako puno posla radim u autu. Ja sam napredni korisnik iPhonea pa koristim svoju Siri. Još ne tipkam mailove sa Siri, ali tipkam poruke, nekad čak i WhatsAppove. Nevjerojatan broj telefonskih poziva također se odradi iz auta.

KAKO TO RADE DRUGI MENADŽERI arrow
mladi menadzer

Problema s multitaskingom nemam. Da budem iskren, hektika me ponekad uzbuđuje. Kad je nema je jako čudno i dosadno. Zapravo, rješavanje gomile zadataka istovremeno je normalna pojava u mom poslu. Moji dnevni zadaci uključuju planiranje prihoda, planiranje aktivnosti, procjene rada teama… Velik dio dana zauzimaju mi zadaci poput pisanja mailova, ugovaranje poslova, rješavanje nedoumica.

Mailove sam prije prioritizirao prema principu hitno i bitno, ali to iziskuje dodatno vrijeme kojeg nemam. Vratio sam se svojoj teki koju uvijek nosim sa sobom i uz pomoć koje pratim dnevne zadatke i rokove, tako da smo uvijek u toku. A koristimo i veliku ploču na kojoj se nalaze sve tekuće i predstojeće stvari.

Tijekom dana primim nekih 40 poziva, što se možda ne čini puno, ali komunikacija se dosta promijenila. Većina poslovne komunikacije danas se odvija preko maila ili WhatsAppa. Kad se sve skupa zbroji, dobijem sigurno debelo više od 200 poruka dnevno.

vw passat
plus

Mogućnost otključavanja mobitelom

plus

Plug-in hibrid koji omogućuje do 55 km vožnje na struju

Moj menadžerski stil je jako fluentan. Mislim da bi se svaki menadžer trebao prilagođavati svom teamu, novim situacijama na tržištu. Mislim da me u ovom poslu ipak najviše obilježava to što ne mogu sakriti svoju emotivnu stranu tako da sam zbog toga daleko od klasične ideje hladnog menadžera. Ima dana kad sam ljut, kad ljudi po mojoj reakciji vide da su se malo previše opustili. To mi je super jer je sve što je potrebno da se pokrenu neka mala promjena u mimici mog lica.

Najveći problem naših menadžera je taj što se vode za nekakvim naučenim stilovima vođenja. Ta znanja nekad ima smisla koristiti, ali ljudi su živi organizmi, ekonomija je živ organizam i voditi se stalno za jednim stilom je neodrživo. That’s it.

mladi menadzer

Mi u odjelu njegujemo kulturu feedbacka. Na neformalnoj se razini oni održavaju svakodnevno, a održavamo i formalne feedbacke na kvartalnoj razini. Uglavnom jako puno komuniciramo, što je ključan preduvjet uspjeha.

To znači da su i moji zaposlenici kritični prema meni. Nemaju mi straha reći što misle da bih ja mogao napraviti bolje i drugačije ili da bi se oni ili netko drugi osjećali bolje na svom radnom mjestu. Mislim da je to genijalno. Bez feedbacka nitko ne može rasti – niti pojedinac niti team, bez obzira na kojoj poziciji bio.

vw passat
plus

Nova generacija digitalnih instrumenata

plus

Upravljač koji prepoznaje dodir vozača

plus

Infotainment sustav koji omogućuje streaming

Moj prvi kriterij prilikom zapošljavanja zvuči možda pomalo iznenađujuće. Najvažnije mi je da se čovjek koji dolazi uklapa u team. Pritom se uvijek vodim za time da ekipa bude što različitija i živopisnija, a da i dalje funkcionira zajedno pod istim zajedničkim nazivnikom.

Uzmimo primjerice zadnjih par ljudi koje sam zaposlio. Jedan nam se kolega priključio nakon što smo popili nekoliko piva. Došao je iz potpuno druge branše, a za oko mi je zapeo nakon što je šefu prodaje firme u kojoj je radio, čovjeku daleko više pozicioniranom od sebe koji vodi sektor s kojim on u tom trenu nije imao veze, samoinicijativno predlagao projekte koji bi mogli povećati prihod korporacije bez da je od toga imao direktne koristi.

Drugu sam kolegicu upoznao kad nam je još bila klijentica. Zanimao ju je posao koji radimo pa bi me zvala da ju tijekom vikenda uputim u posao, a usput smo naravno pričali i privatno. Nikad, dakle, u team ne bih doveo osobu koja nije spremna učiti, koja mi ne odgovara na ljudskoj razini i koja se ne bi uklopila u dinamiku našeg teama.

vw passat
plus

Nulta stopa emisije u gradu kod modela GTE

plus

Djelomično automatizirana vožnja

plus

IQ.LED MATRIX svjetla koja noć pretvaraju u dan

U svom teamu imam i jednu graničnu predstavnicu generacije Z. Jako su specifični kao generacija. Vjerujem da se tradicionalni menadžeri njih užasavaju. Generacija Z će se za sebe zauzeti više od prethodnih generacija. To je generacija koja je naučena štititi sebe i svoj integritet. U našem poslu to nužno nije baš osobito dobro jer u startu ulaze s velikim egom. S druge strane, baš zbog toga će vjerojatno čitavu ekonomiju pomaknuti u nekom novom, pozitivnom smjeru.

Nisu osobito proaktivni, ali to pripisujem njihovom nedostatku iskustva. Ponekad su površni pa im čovjek treba nešto više puta ponoviti. Ponavljam, istovremeno su jako dobri multitaskeri koji se bez problema prebacuju sa zadatka na zadatak. I tu nastupa posao menadžera. Ne tražiti perfect fit koji je nekako uokviren, nego raditi s tim ljudima i uobličiti ih da rade. Njih treba više mikromenadžirati, zadavati im fleksibilnije rokove. Kad im se čovjek prilagodi – jer ne mogu isti zadatak raditi dva sata u komadu – od njih se može dobiti jako puno.

infografika

Ja se definiram kroz posao pa su stoga kod mene privatno i poslovno jako isprepletene domene. Baš se zbog toga privatno družim i sa svojim kolegama, bez obzira na njihovu poziciju. Iz toga ujedno proizlazi i način na koji biram ljude koje ću zaposliti. Osim toga, na poslu provodimo najveći dio dana pa se kreneš definirati kroz kolege. A onda je tu i stvarnost.

Ta suluda ideja u koju pakiramo ideju druženja teama izvan radnog vremena posljedično je povezana i s činjenicom što imamo toliko posla da ga ne možemo nužno obaviti unutar regularnog radnog vremena pa ga zato izmještamo u neke nekonvencionalnije uvjete u kojima su svi na istoj valnoj duljini. Žao mi je što je tome tako, ali ne mislim da se te dvije sfere života mogu razdvojiti. U tim se trenucima pokazuje neko drugo lice, lice koje je unutar korporacije obično nedostupno, a posao se u takvim uvjetima radi onako kako bi se zapravo trebao raditi. Opušteno, kreativno i temeljito.

mladi menadzer

Produktivnost dižem tako što unutar teama stvaram atmosferu ravnopravnosti. Uvjeren sam da ljudi mnogo bolje funkcioniraju unutar zajednice koja nije podijeljena na kaste i razrede. Zato ponekad najvažnije projekte dajemo najmlađim članovima teama, ponekad najmlađe članove teama šaljemo na neko poslovno putovanje kako bismo im pokazali da su jednako vrijedni kao i stariji članovi teama.

Važno je i kako ljudi percipiraju koliko im pažnje posvećuje voditelj. Zato se trudim svima posvetiti jednaku količinu vremena. To može biti na ručku, pauzi ili brainstromingu. Novci su, naravno, motivacija i oko toga se nećemo lagati. A onda imam i neku foru s bedževima koje dijelim kad netko osobito dobro odradi zadatak. Mislim da je poticanje zdrave kompetitivnosti dobro i radim to kroz gamifikaciju posla.

arrow
passat
plus

Analiza potrošnje

plus

Novi sustavi povezivosti s kojima je Passat uvijek online

Najuspješniji menadžeri
na svijetu daleko su
od stereotipa

EVO PAR KONKRETNIH SAVJETA IZ NJIHOVE PRAKSE KOJE SVATKO MOŽE ISKORISTITI

Svijet biznisa golem je i poprilično šaren. One koji ga vode, menadžere, obično prati glas hladnih na karijeru orijentiranih ljudi koji gaze sve pred sobom kako bi ostvarili profit. Jest da većina njih mora inkorporirati određen set vještina i osobina kako bi opstao u svijetu velikih igrača, ali dobar dio najuspješnijih itekako zna koliko je zadovoljan i sretan radnik krucijalni dio njihovog uspjeha.

Dobro, neki to shvaćaju bolje od drugih – kao što ćete uskoro vidjeti, ali svejedno se isplati baciti pogled na nekonvencionalne savjete za uspjeh ljudi koji su doista svojim načinom upravljanja ostavili traga u nizu različitih industrija. Tko zna, možda među njima pronađete i besplatnu lekciju kojom ćete unaprijediti svoj stil vodstva.

EMMANUEL MACRON – FRANCUSKI PREDSJEDNIK I BIVŠI INVESTICIJSKI BANKAR

Ne pada mi na pamet ispričavati se zbog vertikalnosti moći. Ponosim se odlukama koje se donose i mrzim procese koji uključuju konstantno objašnjavanje koraka koji su doveli do odluke.

SERGIO MARCHIONNE – LEGENDARNI MENADŽER FIATA

Ujutro prioritiziram. Još sam davno donio odluku da ću nositi isključivo crne hlače i crne veste jer sam u suprotnom prisiljen potrošiti tri sekunde na odluku hoću li obući crnu ili plavu vestu, a ne želim potrošiti te tri sekunde.

To je raspodjela vremena i resursa. Ali sve je jasno. Nisam zbunjen. Sve moje hlače izgledaju isto, svoje moje veste izgledaju isto. Košulje se mijenjaju – sve su plave.

RYAN HOLMES – OSNIVAČ I CEO HOOTSUITE-A

Sjajni zaposlenici su sjajni zaposlenici. Od drugih se kolega ne razlikuju toliko po onome što znaju raditi, koliko se od njih razlikuju prema svom intrinzičnom stavu, fokusu i predanosti. I sve se te stvari mogu lako prebacivati iz uloge u ulogu.

MARISSA MAYER – DUGOGODIŠNJI CEO YAHOO!-A

Tjedno radim i do 130 sati. Uspjeh se može maksimizirati kad čovjek strateški planira svoje vrijeme spavanja, tuširanja te broji svoje posjete toaletu.

MARTIN WINTERKORN – LEGENDARNI VOLKSWAGENOV ŠEF

Ne postoji točan recept o tome kako odabrati idućeg VW-ovog šefa, ali postoje važni kriteriji. Mora imati afinitet prema našim proizvodima. Mora biti blizu kupaca. Mora imati odnos s prodavačima – to je jako važno. Ali na kraju se, kako to uvijek biva, sve svodi na osobnost. Volkswagen je dosad sjajno vozio s jakim osobnostima za volanom. Posao jest timski rad, ali netko na kraju mora donijeti odluku. Ne može svađa oko toga kako će izgledati neki far trajati vječno.

wv passat vw passat vw passat vw passat

Predstavljamo vam
najboljeg partnera svakog
uspješnog menadžera

Upoznali smo dosad mlade nade hrvatskog rukovodećeg kadra koje se odbijaju pokoriti konvencijama, zavirili smo u riznicu tajni nekih od najuglednijih menadžera na svijetu i zaključili da postoje različiti stilovi vodstva – neki tradicionalniji od drugih. No, može li se jedan omiljeni klasičar prepoznatljivog stila preobratiti i uhvatiti korak s novim svijetom? Iznimno uspješnom karijerom koja u kontinuitetu traje već dulje od 50 godina može se ipak pohvaliti tek manji broj od gore navedenih menadžera. Kako bi netko toliko dugo trajao s tolikim uspjehom potrebna je ogromna moć adaptacije na stalno mijenjajuće trendove industrije.

Najnovija promjena Volkswagenovog Passata stoga nikoga ne čudi. Tržištu se, naime, ukazao u potpuno novom ruhu opremljen svim potrebnim alatima nužnima za uspješnu navigaciju kroz digitalno doba. Siguran, ekološki osviješten i pravi digitalni native.

Passat je profesionalni suputnik svakog prezaposlenog menadžera koji je svojim nadograđenim vještinama spreman preuzeti dio odgovornosti u vožnji kako bi se njegov vozač mogao sigurnije usredotočiti na posao. Istovremeno je i pravi obiteljski auto koji se spremno nosi sa svakom nepredviđenom situacijom nudeći putnicima dosad neviđenu razinu zabave bez obziru na odredište ili duljinu puta.

infografika

Novi Volkswagen Passat osvježenim izdanjem tako ponovno preuzima pole position u svojoj klasi. Dok vi zovete ili diktirate mailove svom odabranom smartbotu, on će zahvaljujući Travel Assist tehnologiji - koja omogućuje djelomično autonomnu vožnju - sigurno navigirati cestom do brzine od 210 km/h. Pribroji li se tome još i činjenica što novi Passat dolazi opremljen funkcijom Lane Assist, odnosno višenamjenskom kamerom koja prati vođenje po voznom traku, vaša će vožnja biti znatno sigurnija. Obje su pak revolucionarne funkcije moguće zahvaljujući kapacitivnom kolu upravljača koje reagira na dodir vozača te omogućuje jednostavnu aktivaciju odabrane funkcije.

Sve poklonike zelenih tehnologija obradovat će i vijest da je novi Passat ekološki osvješteniji od svih svojih prijašnjih inkarnacija. Zahvaljujući hibridnom motoru te dodatno ojačanoj bateriji kod modela GTE odsad bez problema prelazi više od 50 kilometara bez punjenja. To, ukratko, znači da gradske vožnje odvaljuje s nultom stopom emisije ispušnih plinova. Osim toga, njegov se elektromotor kao podrška uključuje i tijekom dugačkih staza. Brži, bolji i sigurniji.

Mnogima najvažnija je ipak Passatova mogućnost održavanja stalne veze s virtualnim svijetom. Njegov modularni infotainment sustav ujedinjuje na istom mjestu sve aplikacije koje vam trebaju za optimalni rad u pokretu. Usto je opremljen i moćnim sound sustavom uz koji će bilo koji streaming kanal preusmjeriti pažnju vaših suputnika s vas i omogućiti vam slobodu da budete zaposleni.

wv passat dash