NATIVE

Proveli smo veliko nacionalno istraživanje o online dejtanju u Hrvata i zamoli psihologa da nam objasni jedno nevjerojatno otkriće!

Vremena se evidentno mijenjaju. Sumnjamo da bi naše bake prepoznale (ili odobrile) načine na koje suvremeni čovjek ulazi u nove odnose. One staro-holivudske klasične romanse zamijenile su neke nove. I da se razumijemo, to ne predstavlja ništa strašno. Jer je, zapravo, svako vrijeme svojim žiteljima serviralo nove recepture stvarnosti, samo što mi živimo u vremenu koje se kotrlja mnogo brže nego bilo koje vrijeme prije njega.

Razvoj tehnologije tome je, dakako, glavni katalizator. Otkako je internet pokorio svijet, ništa više nije isto. Većina našeg postojanja preselila se gotovo doslovno u virtualni svijet. Online radimo, online kupujemo, online plaćamo račune, online naručujemo Orbit žvakaće gume. Shodno tome, onlinenu se prilagodilo i dejtanje pa tako gotovo više i ne možemo reći da postoji čovjek kojeg ove obrasci nove stvarnosti nisu okrznuli. Ili?

Kako bismo to provjerili odlučili smo provesti veliko nacionalno istraživanje koje će nam pokazati kako Hrvati i Hrvati doista dišu po pitanju ljubavi u doba interneta.

Koje platforme koristimo

Prvo smo htjeli provjeriti koje su to aplikacije za upoznavanje kod nas najprepoznatljivije, za koje najviše ljudi zna. Po prepoznatljivosti prednjači Tinder, za kojeg je čulo 80.7% ispitanika. Drugo mjesto drži Badoo, za kojeg zna 61.3% ispitanika. Na trećem mjestu je aplikacija OkCupid (21.3%), zatim Grindr (16.7%), a za Bumble je čulo 12.9% ispitanika.

44% naših ispitanika koristi neku od aplikacija. Najviše ih koristi Tinder (67% korisnika), na drugom mjestu je Badoo (42.2% korisnika), na trećem mjestu je Grindr (10.4%), na četvrtom OKCupid (10.2%), a na petom je mjestu Bumble (6.3%). Ako vas zbunjuje zašto je zbroj ovih postotaka veći od 100, to je zato što neki ispitanici koriste više od jedne aplikacije.

Zatim smo htjeli čuti koje aplikacije se kod nas najčešće koriste, a najkorištenija aplikacija je Tinder (67% korisnika) , zatim slijedi Badoo (42.2% korisnika), na trećem mjestu je Grindr (10.4% korisnika), na četvrtom OkCupid (10.2% od korisnika), a na petom je mjestu Bumble (2.8% od ukupnog broja, 6.3% od korisnika).

Ako vas čudi zašto je zbroj ovih postotaka veći od 100, odgovor je vrlo jednostavan. Neki od korisnika imaju više od jedne aplikacije. To su puno češće muškarci nego žene, a oni su se u našem istraživanju pokazali i kao aktivniji korisnici ovih aplikacija. To je u skladu s nekim drugim istraživanjima o aplikacijama za upoznavanje, u kojima je pronađena razlika u „strategijama“ korištenja ovih aplikacija između spolova. Čini se da muškarci češće igraju na „zakon velikih brojeva“- više koriste aplikacije i aktivniji su na njima, za razliku od žena koje su nešto izbirljivije- stereotipno, zar ne?

Kako koristimo platforme za upoznavanje

Bez obzira na to koliko bili društveni, otvoreni, ili širokog kruga poznanstava, ljudi ipak imaju ograničen broj osoba i socijalni kontekst unutar kojeg se kreću. Aplikacije za upoznavanje nam omogućuju proširenje tog kruga ljudi i kontakt s osobama s kojima se možda nikada ne bi susreli. Izgleda da je kod naših ispitanika upravo to glavni motiv korištenja aplikacija- upoznavanje (njih 44.4% to navodi kao primarni razlog korištenja).

Drugi najčešće navedeni motiv za korištenje aplikacija je zabava (24.6%), a to u ovom kontekstu može značiti puno različitih stvari. Zabava kao neobavezno druženje/dopisivanje s drugim osobama, proučavanje profila drugih korisnika, zanimljiva tema za razgovor s prijateljima, ili nešto drugo.

15.4% ispitanika navodi da koristi aplikaciju kako bi započeli ozbiljnu vezu. Reputacija aplikacija za upoznavanje ipak još uvijek naginje prema tome da su one alat za stupanje u isključivo neobavezne i kratke veze. Međutim, ovo nije zanemariv broj ljudi koji ipak kroz aplikacije traži i nešto dugoročnije i „ozbiljnije“, a kad u obzir uzmemo i da je primarni razlog korištenja 13.1% ispitanika razgovor i da je 53.4% svih ispitanika izjavilo da poznaje osobu koja je preko aplikacija upoznala svog životnog partnera, možda je vrijeme i da se percepcija ovih aplikacija ipak promijeni u smjeru u kojem one nisu isključivo alat za promicanje „hookup“ kulture.

Izazovi online dejtanja

U prilog tome govore i izjave svih ispitanika o tome što percipiraju kao glavni problem kod korištenja ovih aplikacija. Ok, najučestalije navedeni problem jest lažno predstavljanje (glavni problem za 50.4% ispitanika), ali drugi i treći najučestalije navedeni problemi bili su površni odnosi (19.3% ispitanika) i nedostatak značajne komunikacije (11.1%).

Kada još dodatno usporedimo odgovore onih ispitanika koji ne koriste aplikacije, s onima koji ih koriste, vidimo da korisnici aplikacija lažno predstavljanje rjeđe navode kao glavni nedostatak aplikacija (38.5% vs. 59.7%), a češće kao problem navode površne odnose (24.3% u usporedbi sa 15.4%) i nedostatak značajne komunikacije (16.9% naspram 6.6%). Izgleda da je dobrom dijelu korisnika aplikacija ipak stalo do dubljih odnosa i značajnije komunikacije!

Uzorak

U istraživanju je sudjelovalo 4.234 ljudi. Nešto više žena (56,0%) nego muškaraca, većina iz centralne Hrvatske (62.3%), ali dio i iz ostalih krajeva RH (Dalmacija-14,5% ispitanika, Istra i Primorje 11.5%, Slavonija i Baranja 10,3% te 1.4% ispitanika iz Gorske Hrvatske).

Svi imamo neke bizarne priče s Tinder dejtova

Podijelite s nama svoje najsmiješnije iskustvo i nasmijte naciju. Diskrecija garantirana!

Sadržaj omogućuje: logo
Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima.