SADRŽAJ OMOGUĆUJE HPB

Izgradite uspješan osobni brend: uz ovih šest savjeta pokažite da ste drugačiji od konkurencije

Logo, ime tvrtke, način na koji vaši zaposlenici govore o vama… brend je sve ono što vas razlikuje od drugih u moru srednjih i malih poduzetnika. Može vam osigurati više posla, više boljih poslova, veću zaradu, bolje odnose s klijentima, medijsku pozornost… No otkud početi

Vidite li na istom papiru tri crte u formaciji trokuta, bijelu jabuku s odgrizenim dijelom i natpis ‘Just do it’, sigurno nećete pomislili kako je netko u trenucima dokonosti postao iznimno kreativan, nego će vašom glavom odzvoniti Adidas, Apple i Nike. Ove tri tvrtke vrlo su jasno izgradile svoj brend i utkale ga u ljudsku svijest pa vam za prepoznavanje njihova imena neće trebati više od nekoliko sekundi, odnosno samo kratki pogled na njihove osnovne boje.

Izgraditi brend, posebice kada je riječ o srednjem i malom poduzetništvu, krucijalna je stvar. To je ono što će vas predstavljati, promovirati i prodavati na tržištu. Ne razumijete?

Prošećite jedan dan glavnim trgom ili bilo kojom lokacijom na kojoj je smješteno puno dućana. Najprije zastanite i zatvorite oči, ostanite tako deset sekundi i nakon toga otvorite oči i okrenite se za 360 stupnjeva. U toj brzini nećete uspjeti pročitati sve nazive iz izloga dućana, no po bojama njihovog loga pogodit ćete točno koji brendovi imaju dućane na tom mjestu. Isto toliko sekundi trebalo bi vam da shvatite da je slika na kojoj nekoliko ljudi različitih rasa pozira odjeveno u šaroliku odjeću reklama za Benetton, tvrtku koja je poznati borac za jednakost među ljudima.

Naprosto, ispričati dobru priču o tvrtki bilo koje veličine isto je što i ostaviti dobar prvi dojam na razgovoru za posao ili na prvom dejtu. Dojam je to koji vas prati godinama u online i offline svijetu pa se tome treba ozbiljno i posvetiti.

Što je osobni brend i gdje da ga pronaći?

Logo, ime tvrtke, način na koji vaši zaposlenici govore o vama, izgled vašeg ureda, princip na kojem poslujete, akcije i kampanje kojima se pridružujete… brend je sve ono što vas razlikuje od drugih u moru srednjih i malih poduzetnika, ono po čemu ste vi prepoznatljivi. Može vam osigurati više posla, više boljih poslova, veću zaradu, bolje odnose s klijentima, medijsku pozornost…

No otkud početi?

1. Prva stepenica u kreiranju brenda je vizija

Onoga trena kad birate ime koje će predstavljati vašu tvrtku morate razmišljati pet koraka unaprijed. Želite li da vas pamte kao velikog stručnjaka, kao pouzdane, brze i efikasne, precizne, jeftine, kreativne, pet kids friendly ili kao razigrane, možda i ekskluzivne? Odmah na startu, kad započinjete poslovanje, razmislite u čemu ste drugačiji i najbolji te što su vam prioriteti i osnovne vrijednosti. Napravite listu najvažnijih stvari i slijedite je korak po korak.

Primjerice, Danijela je otvorila tvrtku za zdrav život i stvorila brend Fat Killer. Osobna je trenerica, no za razliku od drugih osobnih trenera, do svoje cca 20 godine života imala je problem s kilažom i bila je pretila. Stvorila je program kojim je uredila svoj život, a nakon što je izborila bitku s kilogramima, danas svoj program prodaje klijentima koji imaju malo vremena, puno obveza i kilograma. S njima dijeli vlastito iskustvo te im tako ulijeva povjerenje te pokazuje sućut i razumijevanje. Baš kao i uspjeh Danijelinih klijenata, dobra vizija oslanja se na dobru i originalnu priču, iskustvo, ustrajnost i kontinuitet; autentičnost, predanost i povjerenje. To je vaš prvi korak.

2. Druga stepenica su ljudi, zbog njih postojite

Da, da, svi želimo prodati više, raditi više, zaraditi više, no nemojte zaboraviti da tamo nećete stići bez ciljne skupine – klijenata i poslovnih partnera (ako se radi o B2B) te kupaca (B2C). Da biste poznavali sebe, morate poznavati vaše ljude, upoznati njihove preferencije i navike te zadovoljavati njihove želje i potrebe.

Onoga trena kad doznate tko je s druge strane moći ćete oblikovati svoju viziju te je u obliku usluge i prodajnih kanala ili u konačnici kampanja na Facebooku ili Googleu, e-maila ili newslettera poslati na prave adrese. Dobro poznavanje ciljane skupine rezultirat će povećanim prometom na vašoj webstranici, većom potražnjom vaših usluga preko tražilica i društvenih mreža te većim brojem konverzija.

Kako odrediti ciljnu skupinu? Uz pomoć ovih savjeta stvorite nekoliko svojih kupaca i zamislite da se obraćate upravo njima. Najprije podijelite svoje klijente u tri osnovne kategorije: one koji vam plaćaju, one koji potiču druge da vam plate, vaše vjerne suradnike i sljedbenike.

Za svaku od tri kategorije najprije napravite detaljnu podjelu na osnovu: mjesta življenja, starosne dobi, spola, navika, hobija, naobrazbe…

Pokušajte biti toliko detaljni i precizni da smislite što vaša izmišljena osoba voli jesti i kako se odijevati. Ako će to pomoći, nacrtajte je na papir, a zatim joj dodijelite običaje, osobine, rutine. Sve to odvest će vas do mogućih želja i problema koje vaš biznis može riješiti i tu ćete pronaći svoj ton za komunikaciju s njima (tzv. ton komunikacije brenda). Novostečena znanja koristit ćete u komunikaciji i na tome u budućnosti graditi svoj brend, sve dok ne pomislite da je vrijeme za potpuni zaokret ili rebranding.

Otvorite poslovni račun u HPB-u, a tportal.hr vam poklanja promotivnu medijsku kampanju u vrijednosti 50.000 kn!

3. Izađite na društvene mreže, ali samo one koje vam trebaju!

Tik Tok, Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn, Twitter… samo su djelić ponude društvenih mreža na koje brendovi svakodnevno izlaze.

No prije nego li se odlučite za određeni pristup određenoj društvenoj mreži, jako je bitno da pogledate na kojoj od njih boravi vaša ciljna skupina. Kao što od osnovnoškolaca nećemo očekivati da aktivno sudjeluju u raspravama na Twitteru, tako se nemojte iznenaditi ako vas nitko neće posjetiti preko profila servisa plinskih bojlera otvorenog na Tik Toku.

Bitno je znati svoja ograničenja i ostati u prvotnoj viziji. Nije sve za svakoga, i s time se treba pomiriti. Jedino što bismo svakako svima savjetovali je da, ako poslujete u offline i online svijetu, morate imati web stranicu s dobro osmišljenom domenom i još boljim sadržajem (razmislite o blogu). To će, pogađate, biti produžena ruka vaše vizije i podržavati je vizualima, tekstom i načinom komunikacije. Ako ne znate kako se postaviti na internetu, preporučujemo da na samom startu odvojite dio budžeta i angažirate stručnjake za internetsko oglašavanje, social media i content marketing. Barem dok ne naučite neke osnove.

4. Oglašavanje je bitno (kad za njega dođe vrijeme)

Biznis ste postavili na noge, otvorili web stranicu i kanale na društvenim mrežama, no promet se nije povećao. Naravno, jer na samom početku, posebice ako ste manji i srednji poduzetnik, teško je biti primijećen. Zato se potrudite da vas vide, ali opet u skladu s planom za izgradnju osobnog brenda. Nekoliko je načina da ‘pokrenete zeleni val’ na svojoj stranici i organski povećate promet. Kako? Najprije razmislite o pisanju stručnog bloga u kojem ćete ljudima besplatno odgovarati ne često postavljana pitanja (možete ih pronaći na Googleu). Kad već spominjemo Google, preko tražilice pronađite forume i grupe na kojima se okupljaju ljudi koji vam trebaju. Kao i u svakodnevnom životu, morate biti prisutni da bi vas uočili. No ne morate biti najglasniji, samo najkorisniji.

Kad stvorite potrebu za svojim uslugama, ljudi će vam sami dolaziti – u grupe na Facebooku, na vaš profil na društvenim mrežama, u zajednice u kojima boravite, pisati vam na mail. Vaš angažman, dakle, tu je najbitniji. A nakon toga vrijeme je za boost i malo oglašavanja.

Ovdje je pak najvažnije pametno rasporediti resurse. Najprije razmislite gdje je vaša publika i što hoćete reći te prema tome se odlučite jeste li za Google display, Google search ili oglase na Facebooku. Svaki od njih vrijedi za određene vrste poduzetništva i za određenu fazu poslovanja. Nikako nemojte krenuti sa svime u isto vrijeme (posebice ako tome dodate malo medijskog publiciteta te billboarde… ). Što se tiče samih medija, pokušajte u startu ostvariti dobru suradnju s onima koji su vam potrebni. Tako ćete, bez imalo muke, ostvariti besplatan publicitet kad vam on bude najpotrebniji (primjerice, kad budete sudjelovali u nekoj humanitarnoj akciji, nagrađivali djelatnike, trčali B2B utrke).

5. Nemojte prestati učiti

O kojem god biznisu da je riječ, nikad nemojte prestati stjecati nova znanja – bilo ona iz struke ili općenito poslovanja i menadžmenta. Budite prisutni u stručnim kružocima – u udrugama, zadrugama, organizacijama; na konferencijama i stručnim predavanjima (kao gost ili predavač). Učite iz tuđih iskustava, čitajte stručnu literaturu i radite na sebi. S vama će se razvijati i vaš brend i lakše ćete se prilagođavati potrebama klijenata. Za one koji ne znaju sami, tu su uvijek savjetnici za izgradnju i razvoj osobnog brenda pa probajte angažirati profesionalca. Osobni brend je dobar glas koji se daleko čuje, potrudite se oko njega.

6. Budite svoji, ostali već postoje

Svatko je drugačiji po nečemu i upravo tako se i predstavljajte. Možda je to luckasti newsletter koji šaljete svakog tjedna; možda ste se odlučiti pokrenuti podcast, profil na Instagramu na kojem vaši zaposlenici govore o firmi i pokazuju kako svakog petka zajedno pečete palačinke; možda volontirate u obližnjoj udruzi ili ste redoviti na sportskim igrama ili o vama pišu ugledni mediji…

Što god bila vaša posebnost – istaknite je! No jedno je bitno, neka svaka vaša priča završi uz dobar CTA koji je vezan uz poslovanje firme. Trenerica s početka priče odlučila se za blog na stranici i na društvenim mrežama uz jasnu poruku ‘Ne čekaj da ti se mršavljenje dogodi, javi mi se’. Netko drugi imat će drugačiji pristup, no jedno je isto – pokažite da ste posebni i jako dobri u tome što radite.

Sretno!

Želim da me kontaktira
bankar HPB-a

Sudjelujte u promotivnoj ponudi Hrvatske poštanske banke i tportala! Svi čitatelji tportala koji se prijave putem ovog kontakt obrasca od 4. lipnja do 8. srpnja 2019. godine, a potom zaključno do 15. srpnja 2019. godine otvore transakcijski poslovni račun u HPB-u, ostvaruju pravo na promotivnu kampanju na tportalu medijske vrijednosti 50.000 kn!

Sve prijavljene sudionike kontaktirat će bankari HPB-a te informirati o detaljima za otvaranje računa.

Pročitaj uvjete sudjelovanja

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala i HPB-a u skladu s najvišim profesionalnim standardima.