Poslali smo biciklista na turu po Biokovu. Provjerite je li ovo najbolji način da se dokopate trenutačno najpoželjnije turističke destinacije u zemlji!

Zvuk alarma na Huawei satu u četiri ujutro bio je znak da je vrijeme za ustajanje iz kreveta, iako se ne bih žalio da sam mogao spavati i duže nakon posljednja dva dana u kojima sam odvozio 360 kilometara do Baške Vode.

Foto: Igor Pavlović

Da nisam na putu, jutro bih iskoristio za malo fiskulture, a moj me Huawei Watch ne bi razočarao čak niti na tom području s obzirom na to da je ovo zapravo ozbiljni fitness asistent koji nudi više od 100 načina vježbanja - 19 profesionalnih načina za sportove u zatvorenom i na otvorenom i 85 prilagođenih načina rada, s automatskim otkrivanjem vježbanja za šest najčešćih vrsta aktivnosti.

Odmah prije ustajanja provjeravam na ekranu sata koliki mi je jutarnji puls i unatoč naporu koji sam imao, vidim da sam u zoni u kojoj sam i inače kad nisam pretjerano umoran. Ujutro volim provjeriti i statistiku kvalitete sna – još jednog parametra zdravlja koji moj novi Huawei sat prati. Huh, olakšanja li! Premda sam zbog ranog buđenja imao kratak san i to malo sna bilo je kvalitetno pa zbog toga ustajanje nije predstavljalo preveliki problem.

Neočekivani osmijeh sreće

Iz hotela smo krenuli u pola pet – da, ujutro – i to u smjeru Parka prirode Biokovo. Pred ulaz stižemo već oko 5:15h gdje je na naše iznenađenje već bilo 15-ak automobila koji su čekali u redu kako bi među prvima krenuli prema Skywalku i vrhu Sv. Jure. Kažu da lijepa riječ otvara sva vrata pa smo tako na spomen da testiramo novi Huaweijev sat uspjeli proći preko reda. Tko kaže da dobar marketing ne radi?

Nadobudno se uspinjemo prema Skywalku i prije nego se park službeno otvara u 6 ujutro. Kako je bilo još veoma rano i sunce još nije izašlo, na usponu nije bilo ni tračka dnevnog svjetla pa osim ceste ispred sebe nisam vidio previše u daljinu niti sam imao prilike upijati okolinu u kojoj se vozim. Šteta, iz prijašnjih iskustva znam da je ovo jedna od najljepših panoramskih cesta u Hrvatskoj, usto što je, fun fact, i najviša planinska cesta u zemlji koju su započeli graditi još Napoleonovi vojnici.

Taman pred sam dolazak na Skywalk počinje se polako razdanjivati i pogled počinje „pucati“ na cijelu Makarsku rivijeru s Jadranom u pozadini. Planina ispred nas, premda je u lokalnoj predaji zbog nevjerojatnog broja crkvi, crkvica i kapela poznata kao Sveta, zaista izgleda istovremeno moćno i zastrašujuće. Rekao bih da je nadimak opisuje prilično zasluženo.

Dolazak ovako rano ujutro na Biokovo ima prednost jer možete uživati u izlasku sunca i poprilično svježem zraku prije nego što sunce zagrije goli kamen.

Nevjerojatno životno iskustvo

Nakon jučerašnje temperature, koja je na satu pokazivala i preko 40 stupnjeva, ovo svježe jutro dolazi kao manji šok, a ujedno je i dobro došlo kao blago rashlađenje. Izlazak sunca dočekali smo na Skywalku, a nakon toga krenuo sam dalje biciklom u smjeru vrha Sv. Jure.

Foto: Igor Pavlović

Nakon samo nekoliko zavoja otvara se prekrasan kadar u kojem sam tik uz cestu ugledao divljeg konja kako uživa u jutarnjoj paši. Tu sam zastao da napravim nekoliko fotografija, a od tog trenutka nije prošlo puno kad su se tom usamljenom divljem konju pridružili i ostali iz njegovog krda. Šteta što su nam se putevi toliko brzo razišli, ali to je valjda cijena ljepote. Kratko traje i zato treba baštiniti svaki takav trenutak. Dobra usputna lekcija.

Kako sam se vozio uzbrdo, cesta je postajala sve strmija, a brži porast nadmorske visine mogao sam pratiti i na satu jer je to samo jedan od podataka koji možete pratiti tijekom vožnje. Na tako zahtjevnoj dionici sviđa mi se što sam mogao veoma lako pratiti i opterećenje, odnosno otkucaje srca koji se mjere na zapešću. Još jedna u nizu funkcija koju sam našao veoma korisnom je i mogućnost javljanja na pozive na satu i gledanja notifikacija na ekranu. Na taj način ne moram skidati ruke s kormila prilikom vožnje bicikla čime je vožnja puno sigurnija.

Već oko 9 ujutro osjetilo se da, unatoč tome što sam bio na više od 1.000 metara nadmorske visine, zrake sunca koje su se sve brže probijale preko brda počinju grijati i da na Biokovo uvijek treba krenuti s dovoljno tekućine jer inače postoji opasnost od dehidracije. A nitko od nas dečkima iz HGSS-a ne želi stvarati više posla nego što im to zapravo treba.

Foto: Igor Pavlović

Kako je glavni cilj dolaska na Biokovo bio zapravo izlazak sunca, odlučio sam se okrenuti prije dolaska na vrh i spustiti se natrag prema Makarskoj. Sada je već u oba smjera na uskoj cesti, koja vodi prema vrhu na kojem se nalazi HRT-ova postaja, zbog čega je ova cesta uvijek prohodna, bio pojačan promet pa sam se nešto opreznije spuštao prema dolje. U vožnji nizbrdo mogao sam uživati prvo u pogledima i krajoliku Biokova, a nakon što sam prošao Skywalk s desne strane ponovno se otvara prekrasan pogled prema Makarskoj rivijeri.

Epski oproštaj od prekrasnog dana na biciklu

S obzirom na rano ustajanje, kratki odmor i kupanje u moru u mjestu Brela došao je kao pravo osvježenje prije nastavka puta prema Imotskom i Modrom jezeru gdje sam odlučio dočekati zalazak sunca. Kako je u ovo doba godine veoma vruće i ima jako malo padalina, zatekao sam Modro jezero poprilično niskog vodostaja, ali ni mene ni mnoge druge koje sam ondje zatekao to nije spriječilo da se spustimo dolje na kupanje.

Ja sam, doduše, umjesto prema jezeru biciklom krenuo još malo uzbrdo, prema utvrdi Topana, odakle se pruža pogled iz drugog kuta prema krškom Modrom jezeru. Sa starih zidina utvrde pruža se lijep pogled na zalazak sunca i Imotsku krajinu u pozadini. Za one koji se ipak odluče prošetati do podnožja Modrog jezera, jedan blagonakloni savjet: računajte da vam nizbrdo treba otprilike 20-ak minuta hoda, a natrag uzbrdo i nešto duže.

Foto: Igor Pavlović

Sa zalaskom sunca i moj sat je pokazivao da sam nakon cijelog dana „energy low“. Vrijeme je da napunim svoje baterije. Premda se, s obzirom na uvjete, iznenađujuće dobro nosi, i moj se pametni sat danas izmučio. Serija Huawei Watch 3 opremljena je, inače, arhitekturom s dvostrukim čipsetom kako bi se poboljšala snaga performansi, ali i postigla optimizacija baterije.

U kombinaciji s pametnim algoritmom za uštedu energije 3.0 dobivate bateriju koja može podržavati 24-dnevno praćenje zdravlja i kondicije danima. S Huawei Watch 3 možete uživati ​​u trodnevnom korištenju u tipičnom scenariju pametnog načina rada 3 i čak 14 dana korištenja u režimu izuzetno dugog trajanja baterije. S Huawei Watch 3 Pro možete uživati ​​u 5-dnevnom korištenju u tipičnom scenariju pametnog načina rada 3 i čak 21-dnevnom korištenju u ultradugom načinu trajanja baterije.

Ujutro me čeka zadatak spakirati stvari i krenuti natrag pravac Zagreba gdje su me čekaju nove/stare avanture u koje ću vas povesti u idućoj dionici ove epske avanture! Vidimo se uskoro na domaćem terenu!