NATIVE

Mislite da korporativna karijera i influencanje ne idu zajedno? Ova će vas uspješna mlada mama s tisućama followera zasigurno razuvjeriti

Onaj tko kaže da se ne može imati realiziran obiteljski život, uspješnu korporativnu karijeru i impresivan hobi, koji je usto prilično lukrativne prirode, nije upoznao protagonisticu naše sljedeće priče. Ona je Aleksandra Kubat, mlada mama, aktivna influencerica i žena s korporativnom karijerom, a ispričala nam je kako sve to uspijeva izbalansirati te koja je njena tajna uspjeha - za sve one koji kreću njezinim stopama.

Zovem se Aleksandra, rođena sam i odrasla u Zagrebu, ponosna sam majka dviju prekrasnih djevojčica i sretno sam udana za još jednog HT-ovca. Baš kao što slogan kaže - Živjeti zajedno.

Prva riječ koja mi pada na pamet kada bih morala opisati samu sebe je kreativnost. To je nešto što me prati odmalena, kad je trebalo izmišljati razloge zašto nisam napisala zadaću, do danas, kad svoju kreativnost usmjeravam na ono što me najviše veseli, a to je fotografija.

Često mi padaju razne ideje na pamet, nekoliko njih bilo je na prvu potpuno nezamislivo izvesti, ali nema ljepšeg osjećaja za mene nego realizirati te ideje i vidjeti neki rezultat, e to je ono što me najviše usrećuje. U slobodno vrijeme moglo bi se reći da se bavim sportom, hvatam zrake sunca, psa i djecu po kući kako bih ulovila najbolje fotografije i onda satima provodim vrijeme pregledavajući i obrađujući ih. Svaki slobodni trenutak uključuje moju obitelj i voljela bih svoju ljubav prema fotografiji prenijeti na djecu, bar jednu od njih dvije - to čak ne bi bio tako loš rezultat, a kako čitav svoj život radim u prodaji, moglo bi se reći da je očekivani CR 50 posto :-)

Hobi koji se pretvorio u karijeru

Kako je sve počelo? Dobro je prisjetiti se toga, onda čovjek najbolje vidi koliko je napredovao i odmah se bolje osjeća. Nakon rođenja mlađe djevojčice Eve na Facebooku mi je iskočila reklama da jedan web shop traži fotografa za promociju svojih proizvoda online, prijavila sam se i zaboravila na to. Nije prošlo ni pet dana i na mail sam dobila ponudu koju, moram priznati, u ovom trenutku ne bih nikada prihvatila jer danas znam koliko vrijedi moj trud. Ali tad sam to smatrala dobitkom na jackpotu. Na moju adresu stizali su razni proizvodi i ja sam ih fotografirala, a u zamjenu sam mogla zadržati te proizvode.

Sljedeći korak bio je Instagram. Jednu noć (svi s malom bebom razumjet će da noć mozgu daje puno vremena za razmišljanje) odlučila sam otvoriti profil za javnost i krenula je moja priča. Imala sam svega 266 pratitelja i znala sam da me čeka puno posla da bih ostvarila ono što sam naumila. Kad sam tek otvorila profil, svaki dan gledala sam statistiku, mislila sam - to je to, sad kad svi nahrle, pa ima da biram tko će me pratiti. A onda shvatiš da je to novi svijet koji moram upoznati, da kao u stvarnom svijetu sam ne možeš ništa, pa sam počela biti aktivna na profilima sličnih interesa i dan za danom upoznavala sam mame koje su objavljivale sadržaj koji sam smatrala zanimljivim.

Najveći rast profila doživjela sam kada su ga prepoznale i podijelile na svom storyju žene koje su imale preko 10 tisuća pratitelja. Bez podrške drugih na Instagramu, nažalost, nije moguće ništa. Danima sam učila na koji način objaviti fotografiju, kako sadržaj učiniti jedinstvenim, kada objavljivati, koliko često i, ono najvažnije, kako stvarati sadržaj za publiku za koju želim da gleda moje objave. Nakon četiri mjeseca postigla sam prve rezultate, ostvarila sam cilj koji sam si u početku zadala i tada sam ostvarila svoju prvu vredniju suradnju, a koja i danas traje.

Nevjerojatno je koliko truda treba uložiti, ali ja sam to prihvatila kao izazov i nakon ispunjenog prvog cilja zadala sam si nove brojke koje još uvijek pokušavam dohvatiti i ne odustajem. Ima dana u kojima je izrazito teško, ali moram priznati da mi je to bijeg od stvarnosti. Ne mogu ni opisati koliko se dobro osjećam dok kao amater u tom poslu gledam svoje fotografije u reklamama i web shopovima. Veselim se svakoj povratnoj informaciji koju dobijem od publike koja me prati, obitelji, prijatelja i poslovnih suradnika. Jedini izazov trenutno je vrijeme, dan traje prekratko, a trenutaka za fotkanje toliko je puno.

Nova avantura

U početku nisam dovoljno cijenila svoj rad pa sam pristajala na razne proizvode samo da bih imala prilike fotografirati. Ali tada sam imala i više vremena jer sam bila na porodiljnom dopustu pa mi je bilo nebitno koliko ću vremena u danu izdvojiti za fotografiranje. Danas znam puno bolje procijeniti koliko sati truda uložim, uz redovan posao koji, ne smijemo zaboraviti, oduzima najljepši dio dana ako želim dobiti kvalitetne fotografije prirodne svjetlosti. Prošle godine pokrenula sam i blog, bio je to korak dalje i za taj korak pripremala sam se sigurno dvije godine, ali to je dalo posebnu dozu ozbiljnosti u radu s poslovnim suradnicima.

Sadržaj koji proizvodim od početka je isti - kreativna fotografija s isječcima iz obiteljskog života i uz dozu humora. Moja publika su prijatelji koje ne vidim po nekoliko mjeseci, nepoznati pratitelji koje uveseljavam svakodnevnim obiteljskim anegdotama, a najdraži su mi oni potajni pratitelji, takozvani stalkeri, koji slučajno stisnu like pa mi stave osmijeh na lice. Na mom profilu svi su dobrodošli i ne iznosim teške teme, ne govorim o odgoju, o politici, o dojenju, o raznim tabu temama, ne želim ulaziti u rasprave, već samo želim ljudima izmamiti osmijeh na lice dok gledaju moje objave, a s poslovne strane želim da me prepoznaju kao kvalitetnog fotografa.

Influenceri

Vjerujem da svi mi radije kupujemo kad za nešto dobijemo preporuku i smatram to vrlo uspješnim načinom promocije - ja sam prva koja bi vidjela nešto na Instagramu i onda krenula tražiti po webu. Odjednom se stvori potreba za time, pa me Google dodatno napada sa svih strana, nakon samo jednog upisivanja u tražilicu, tako da imam dovoljno izvora da dobro proučim taj proizvod i donesem konačnu odluku o kupnji. A još ako sam to vidjela kod nekoga koga pratim i volim njegov sadržaj, više nemam razloga sumnjati u taj proizvod. Instagramsko prijateljstvo i umreženost, to je ono što taj svijet čini održivim. Reklama je reklama, bila ona na Instagramu, bila na TV-u, samo je razlika u tome što u influencerskom marketingu sadržaj stvara stvarna publika, osoba koju pratimo, s kojom smo se na neki način povezali.

Naravno da ima proizvoda koji se reklamiraju kao odlični samo da bi influenceri dobili određeni honorar, ali kupac je taj koji odlučuje. Sve brendove koje reklamiram prvo sama provjerim te samo ako sam ja izrazito zadovoljna, imam potrebu podijeliti to s drugima. Influencer mora biti dosljedan, mora dobro odabrati ciljanu skupinu i kontinuirano objavljivati sadržaj. Kao što sam rekla na početku, najvažnije je biti aktivan, povezivati se s drugim profilima, odgovarati pratiteljima na komentare i poruke i ne skretati s teme. Rekla bih da su mobitel s dobrom kamerom i mail adresa sasvim dovoljni, a sve više od toga je dobrodošlo. Oprema ovisi o sadržaju koji objavljujete, a ja pazim da su fotografije izvrsne kvalitete pa stoga stalno ulažem u svoju opremu i nadam se da ću jednog dana završiti i tečaj fotografije.

Svaka fotografija je planirana i ništa ne objavljujem bez osmišljavanja toga kako će izgledati, koji dan ću je objaviti i koji tekst će pisati ispod fotografije. Postoje programi koji pomažu u tome, pa unaprijed odredim vrijeme u kojem želim da se fotografija objavi, napišem sadržaj i odradim gotovo sve osim same objave na profil. I onda aplikacija u određeno vrijeme šalje podsjetnik, a na meni je samo da stisnem - objavi. Na svom profilu nemam temu kroz određenu boju, niti se držim određenog filtra, pa mi to olakšava odabir fotografija, ali prilikom planiranja pazim da ne objavljujem isti proizvod zaredom, istu lokaciju, iste trenutke.

Život iza kulisa

Iza kulisa to izgleda poprilično kaotično, u stanu zna biti nered, a ja fotkam kao da imam najčišći stan na svijetu. Ali kroz sadržaj uvijek dajem do znanja da je to upravo tako odrađeno i ne pokušavam prikriti svakodnevne izazove objavljivanjem savršene fotografije. I to me povezuje s drugim mamama, jer također znaju koliko je teško dobiti dobru fotku i uredan stan uz dvoje male djece i psa. Za uspješnu suradnju potrebno je prvo odabrati brend koji želite reklamirati, dobro se upoznati s njim, a nakon toga slijedi slanje prijedloga za suradnju, ako smo mi ti koji se javljamo s prijedlogom. Uvijek je lijepo na početku se predstaviti i personalizirati ponudu, a ne slati svima iste mailove.

Poželjno je opisati svoj profil i prikazati analitiku, napisati koja su naša očekivanja i što možete ponuditi u toj suradnji. I onda čekaš na odgovor. Ako se složimo oko uvjeta, suradnja ide u realizaciju. Nakon toga neki poslovni partneri znaju tražiti statistiku objava, a u većini slučajeva suradnja se ponavlja nakon određenog perioda. U ovom poslu može se jako lijepo zaraditi ako imamo vremena i ako se posvetimo tome. Trenutno balansiram i nisam u stanju prihvatiti sve ponude jer sam ograničena vremenom, ali zato biram samo kvalitetne i suradnje koje mi stvaraju nova poznanstva. Do sada nisam imala nijedno neugodno iskustvo ili nezadovoljnog poslovnog partnera, a mogu reći da sam stekla puno novih poznanstava i uživam u svakoj novoj suradnji.

Proizvodi koje reklamiram stvari su koje svakodnevno koristim i ne pristajem na suradnje tek toliko da reklamiram nešto. Svaki profil ima svoju vrijednost temeljem analitike, pa tako i objava ima svoju vrijednost koja u pozadini formira vrijednost suradnje. Jedna od dražih suradnja koju bih istaknula sa samih početaka snimanje je reklame za dječje personalizirane knjige. Dobila sam upit na mail i za mjesec dana moj suprug i ja smo s Evom, koja je tada imala samo osam mjeseci, cijeli dan snimali reklamu koja je savršeno ispala i ostat će mi jedna od ljepših uspomena.

Za mene nije moguće izostaviti obitelj iz svojih objava, jer oni su moj život kad dođem s posla. Želim pokazati naše trenutke, a isto tako djeca već sama skaču pred objektiv kad krenem slikati i ne mogu zamisliti da obavim fotkanje doma, a da izbjegnem njih. S posla dolazim oko 17 sati i tada kreće drugi posao, onaj mame, a ja sam uz to našla hobi koji će uključivati moju djecu tako da se ne moram distancirati. Vjerojatno je bilo komentara iza leđa, nekoliko sam ih usputno čula - 'ne bih ja nikada',' zašto objavljuješ djecu?', 'što te nije strah da netko gleda slike?' Ali to su toliko rijetke situacije koje, evo da me niste pitali, ne bi ni spominjala.

Govorila bih radije o lijepom iskustvu, tome koliko prijatelja ne vidim po nekoliko mjeseci pa uz moje objave imamo komunikaciju, prate moju obitelj i imamo osjećaj bliskosti. Koliko sam divnih ljudi upoznala koji me prate jer ih zabavlja npr. moja mlađa kći Eva, koliko ljubitelja pasa pomno prati objave mog kokera Chivasa, a ponekad ubacim i supruga - da vide da nisam sama u cijeloj toj ludnici. 😂 Toliko je poruka koje dođu kao vjetar u leđa, da budem uporna u svemu što radim, jer prepoznaju kvalitetu mojih fotografija. Nakon malo manje od dvije godine aktivnosti profila nemam nijedno ružno iskustvo niti sam ikad pomislila - što mi je ovo trebalo?

A svima onima koji tek kreću poručujem sljedeće: kreni i nemoj stajati, zavoljet ćeš to ako u pozadini postoji pravi razlog zbog kojeg si krenuo/krenula. Ima dana u kojima nemam volje, kad stagniram, ne objavljujem, ali sve je to dio života i nema odustajanja. Kad krenete u to, postajete djelomično ovisni, jer uvijek hvatate neke brojke, želite bolji sadržaj, tražite inspiraciju u drugim profilima, na Pinterestu... onda pratite razvoj i to vas vuče naprijed. A pogotovo ako ostvarite neku vrijednu suradnju, onda je to win-win.

Korporativna karijera

Prvi posao u Hrvatskom Telekomu bio mi je 2012. godine na slušalici Teleprodaje RES korisnika. Tada sam ostvarila prvi poziv kojeg se dandanas sjećam jer su mi podvalili da zovem korisnika sa smiješnim prezimenom. Na kraju ga je odradio stariji agent, a ja sam službeno postala dio tada najjače ekipe Telesalesa, pojedinaca koji su i danas dio mog privatnog života nakon skoro 10 godina. Godine 2015., nakon rođenja starije kćeri, karijera mi se nastavila u VSE-u, sektoru malih poslovnih korisnika, u kojem i danas radim kao koordinator prodajnih kanala. Radni dan za mene započinje kavom, a nakon toga ide sve drugo i zasad se to pokazalo uspješnim. Kako radim u prodaji, svaki dan hvatamo brojke, svaki dan smišljamo kako se nositi s izazovima na tržištu, a onda dođe prvi dan kvartala i krećemo ispočetka.

Pokušavam biti kreativna kroz razne izvještaje koje radim kako bih ono što volim uskladila s poslom koji radim, ali najveći izazov najčešće je opet vrijeme. Sastanci oduzimaju većinu vremena, a ovo korona doba sve nas je nekako distanciralo i izgubio se onaj brzinski dio dogovora na hodniku, pa onda Teamsi nastupaju. Stvaranje dobrih međuljudskih odnosa olakšava svaki posao pa se tako trudim komunicirati s kolegama iz raznih odjela i na taj način proširivati svoje znanje te kroz stečena prijateljstva i poznanstva ubaciti dozu humora i zabave u svakodnevne radne obaveze. U nekoliko godina imala sam prilike upoznati toliko predivnih ljudi, naučila sam kako se nositi s raznim stresnim situacijama, ali ono što me najviše usrećuje je dobiti pohvalu i vidjeti da drugi prepoznaju trud koji sam uložila u posao.

Naučila sam balansirati između poslovnog dijela dana i onog privatnog - poslije 17 sati nastupa Alexa, a do 17 ulogirana je Aleksandra. Moja prepoznatljiva izreka je Alexa skip to friday, jer onda dolaze dva dana samo za obitelj i hobi… Imam podršku kolega koji me vjerno prate i pomažu svojim pozitivnim komentarima mog rada. Pitaju me kako stižem sve to, ali vjerujem da sve što čovjek voli za to i nađe vremena. Kad sam krenula u ovo, znala sam da je prvo posao pa onda hobi, a kada to tako posložiš od početka, onda ni nemaš izazova oko toga. Uz fotografiju, moja strast su brojke, pa sve što radim uvijek analiziram, radim izračune i planove, tako da smatram da u poslu pokrivam taj dio i na kraju dana ispadne da radim sve što volim u određenom omjeru.

Za mene je Hrvatski Telekom velika mašina u koju je najbolje ući bez previše prethodnog iskustva, pa mašina krene vrtjeti, pa kreneš učiti osnove, pa se vrti brže, pa naučiš nove vještine i znanja, pa netko to prepozna i onda napreduješ. Pa se mašina opet pokrene i opet stječeš nova znanja i napreduješ i tako ukrug!


Oduvijek je bila najgora na tjelesnom, a onda se zbog oklade u 6 mjeseci pripremila za svoju prvu triatlonsku utrku. Evo zašto to može svatko

Ovaj inženjer elektrotehnike radni dan provodi u jednoj od naših najvećih korporacija, a nakon šihte navlači odoru HGSS-a i spašava ljude

Jedan je od rijetkih koji u hrpi starog željeza zna prepoznati vrijednost. Donosimo vam priču kolekcionara koji skuplja i popravlja stare bicikle

Ovo je žena koja je prva u Hrvatskoj osvojila muški svijet, a danas uspješno balansira između dvije ostvarene karijere i ispunjenog privatnog života

PRIDRUŽI NAM SE!